Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

معمر قذافی هم فرار کرد بنابر گزراشهای رسیده معمر قذافی از لیبی گریخت


معمر قذافی هم فرار کرد بنابر گزراشهای رسیده معمر قذافی از لیبی گریخت

أنباء غير مؤكدة عن مغادرة القذافي ليبيا إلى فنزويلا أو البرازيل

///////////////////////////////////////////////////////
گزارش تلویزیون العربیه
در باره تظاهرات امروز اول اسفند ایران به دستور علی گدا خامنه ای به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی شده



///////////////////////////////////////

تجمعات پراکنده در تهران و چند شهر بزرگ در روز اول اسفند

با پایان روز یکشنبه اول اسفند، به نظر می رسد تجمع های اعتراضی پراکنده در تهران و چند شهر بزرگ دیگر ایران به پایان رسیده است.

طبق گزارش های رسیده از تهران تعداد زیادی از مردم معترض به خیابان های تهران آمدندف اما حضور بسیار گسترده نیروهای امنیتی، لباس شخصی و انتظامی باعث شده تقریبا هیچ تجمعی در سطح شهر شکل نگیرد.

شاهدان عینی میزان حضور این نیروها را با تجمع اعتراضی روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، که یکی از گسترده ترین تجمع های اعتراضی بعد از انتخابات بود، مقایسه کرده اند.

همچنین گزارش هایی از تجمع های اعتراضی در شهرهای شیراز، اصفهان، رشت و چند شهر کردنشین از جمله مهاباد و مریوان منتشر شده است.

بیشترین حضور معترضان در تهران در خیابان ولیعصر گزارش شدهاست، با این حال حضور معترضان در خیابان های انقلاب، آزادی، بهشتی، و دیگر خیابان های منتهی به خیابان ولیعصر به ویژه در نیمه شمالی تهران گسترده بوده است.

بعضی از شاهدان عینی از بازداشت های پراکنده در طول روز خبر داده اند، اما هنوز آماری از تعداد بازداشت شده ها منتشر نشده است.


در پی شرکت ده‌ها هزار نفر در تظاهرات اعتراضی روز ۲۵ بهمن در شهرهای مختلف، که به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی صورت گرفت، "شورای هماهنگی راه سبز امید"، تشکل نزدیک به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، با صدور فراخوانی خواستار برگزاری مراسم سراسری "بزرگداشت" کشته شدگان روز ۲۵ بهمن، در روز اول اسفند شد.

در این فراخوان، از مردم خواسته شده بود تا در هفتمین روز کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری، روز یکشنبه در خیابان ها و میدان های اصلی تهران و شهرستان های سراسر کشور تجمع کنند.

با پایان تجمع های پراکنده روز یکشنبه، مخالفان حکومت در بعضی محله های تهران بر پشت بام ها شعار "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" سر داده اند.

مخالفان حکومت ایران در چندین شهر بزرگ نیز دست به تجمع زده اند و بر اساس گزارش های رسیده به بی بی سی، این تجمع ها از تجمع های روز ۲۵ بهمن گسترده تر بوده است.

گزارش ها از تجمع در شهرهای شیراز، رشت، اصفهان، مهاباد و مریوان حکایت دارد.


////////////////////////////////////////

برپایی "اعتراضات گسترده"‌ در کردستان

کردستان ایران "میدان رویارویی گسترده‌" با نیروهای امنیتی و انتظامی بود

اعتصاب در شهرهای کردنشین
بر اساس گزارش های رسیده از کردستان ایران شهرهای کردنشین همزمان با تظاهرات تهران و سایر شهرهای این کشور در روز یکشنبه 20-2-2011 شاهد درگیری با نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بود .

به گزارش "کردستان و کردنیوز" در شهر سقز "ادامه‌ی اعتراضات تا جایی پیش رفته‌ بود که‌ بیش از 70% بازار تعطیل و کسبه‌ بازار علیرغم فشار مامورین حاضر به‌ گشودن مغازه‌های خود نبودند."

گزارش منابع کردی، این اعتراضات را در شهر مهاباد بسیار چشمگیر و گسترده‌ توصیف کردند به گفته این منابع "در میدان استقلال این شهر که‌ بعد از قتل شوانه‌ سید قادر معترضان نام "شورش" یعنی "انقلاب" را بر آن نهاده اند، بیش از هزار نفر از جوانان دور هم گرد آمده‌ و شعارهای ضد حکومتی سر دادند اما نیروهای امنیتی و انتظامی نیز در حالیکه‌ پیوسته‌ به‌ شمار معترضین افزوده‌ می شد، به‌ سوی آنان حمله‌ برده‌ و جمعیت معترضین نیز با سنگ و چوب با آنان درگیر شدند و با عقب راندن نیروهای امنیتی یک خودرو نیروی انتظامی را به‌ آتش کشیدند." اما "نیروهای نظامی برای بازگرداندن کنترل" به‌ سوی مردم آتش گشودند .

بر اساس این گزارش شماری از تظاهرکنندگان با شلیک مستقیم نیروهای نظامی مجروح شده‌ و دهها تن نیز بازداشت شده‌اند. و یک زن تظاهرکننده نیز کشته شده است اما هنوز منابع مستقل این خبر را تایید نکرده اند .

همچنین گزراشی درباره اعتصاب گسترده در شهر بوکان مخابره شده است و به گفته منابع کرد نزدیک به‌ 90% مغازه های این شهر در روز یکشنبه به طور کامل تعطیل شدند و این منابع از "فضای به شدت امنیتی" در این شهر گفتند .

منابع یادشده "اعتصاب در سنندج را فراگیر" توصیف کردند و افزودند "از ساعت 2 بعد از ظهر تا شامگاه صدها تن از ماموران امنیتی و انتظامی و گارد ویژه‌ با تهدید و ارعاب مانع از بستن مغازه‌ها و تعطیلی بازار شدند. ولی با این وصف بخشی از بازار که‌ از صبح تعطیل شده‌ بود، کماکان تا غروب بسته‌ و تعطیل باقی ماند و مغازه‌داران خیابان شاهپور، میدان نبوت، 6 نبوت و میدان نمکی علیرغم تهدیدات و فشار نیروهای گارد ویژه‌ اقدام به‌ بستن مغازه‌های خود کرده‌ و به‌ صفوف معترضین پیوستند.‌" و یادآور شدند در شهر مریوان اعتصاب گسترده‌ای در جریان بود.

از سوی دیگر گزارش های دریافتی از شهر کرمانشاه‌ از حضور جمعیت بسیاری از معترضین در میدان اصلی شهر و خیابانهای منتهی به‌ آن حکایت دارد که نیروهای امنیتی سعی در متفرق کردن معترضین و ممانعت از تجمع بیشتر آنان شدند.

در شهر کامیاران گزارش شده است که از بامداد روز یکشنبه حالت فوق العاده‌ برقرار شده‌ بود. و نیروهای امنیتی و انتظامی با استقرار در بیشتر نقاط اصلی شهر مانع از تجمع بیش از چند نفره‌ی مردم در سطح شهر می شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر