Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

انتخابات ریاست جمهوری مصر بر روی فیسبوک


انتخابات ریاست جمهوری مصر بر روی فیسبوک بر روی شبکه اجتماعی فیسبوک 5 کاندید برای ریاست جمهوری آینده مصر انتخاب نموده اند که عمر موسی اولین فردی میباشد که نزدیک به 50 هزار صفحه ایشان را تائید نموده اند ویدئو را نگاه کنید
در ضمن فیسبوک یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی میباشد که نقش بزرگی در اقلاب تونس و مصر داشته است.

العربية: انتخابات رئاسية على موقع فيسبوك

////////////////////////

در اعتراض به کشته شدن دو نفر در تظاهرات 25 بهمن

فراخوان مردم شهرهای کردنشین ایران برای اعتصاب عمومی در روز یکشنبه

گروه های فعال کرد در اعتراض به کشته شدن دو نفر در تظاهرات 25 بهمن، یکشنبه 20-2-2011 را روز اعتصاب عمومی در مناطق کرد نشین اعلام کردند.

تظاهرات روز دوشنبه 14-2-2011 که به در خواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان ایران در حمایت از انقلاب های مردمی تونس و مصر برگزار شد، با برخورد نیروهای امنیتی روبرو شد که حاصل این برخورد کشته شدن دو نفر و بازداشت دهها نفر دیگر بود.

صانع ژاله یکی از کشته شدگان دانشجوی کرد سنی مذهب است که مقام های جمهوری اسلامی ایران می گویند او از اعضای بسیج بود که به ضرب گلوله عوامل مجاهدین خلق کشته شد. معترضان اما با رد این سخنان و ارائه تصاویری از او در دیدار با آیت الله حسینعلی منتظری مرجع فقید منتقد حاکمیت ایران می گویند صانع ژاله از معترضان بود و به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده است.

مراسم تشییع جنازه صانع ژاله در دانشگاه هنر، دانشگاه محل تحصیل او، صحنه درگیری میان معترضان و نیروهای بسیج بود که در آن چندین نفر از معترضان بازداشت شدند.

اکنون اصلاح طلبان ایرانی از مردم خواستند به منظور گرامیداشت دو کشته شده تظاهرات 25 بهمن، روز یکشنبه اول اسفند 20-2-2011 در تظاهرات سراسری در میادین اصلی تهران و دیگر شهرهای ایران حضور پیدا کنند.

در همین راستا، سایت "کردیش پرسپکتیو" گزارش داد که "کمیته هماهنگی اعتراضات به قتل صانع ژاله" در دومین بیانه خود ضمن پشتیبانی از اعتراضات سراسری در ایران، در اعتراض به قتل جانباختگان در روز ۲۵ بهمن، صانع ژاله دانشجوی کرد و محمد مختاری دانشجوی تهرانی، از مردم کردستان درخواست کرد تا روز یکشنبه را به اعتصاب سراسری تبدیل کنند.

این کمیته همچنین در بیانیه خود تاکید کرده است که از تظاهرات روز یکشنبه پشتیبانی می کند.

در فراخوان اصلاح طلبان برای تظاهرات روز یکشنه بکه آن را "شورای هماهنگی راه سبز امید" منتشر کرده آمده است: "این حضور پرشکوه، علاوه بر تجدید پیمان با رهبران جنبش سبز برای ادامه راه دشوار آزادی و کرامت انسانی، نشانه اعلام همبستگی با مردم کرد در پاسداشت خون این دو عزیز شیعه و سنی است که به پای مبارزه با استبداد دینی بر زمین ریخت."

شایان ذکر است که پیشتر در اعتراض به اعدام پنج فعال سیاسی کرد شهرهای کرد نشین ایران شاهد اعتصاب سراسری بودند.
////////////////////////////////
و خبرهای دیگر آقای معمر قذافی در لبی شخصا در یک تظاهرات مردمی شرکت نمود و خیلی مردم در خیابانها دیده میشوند همرا با آقای قذافی رئیس جمهوری لبی


معمر القذافي يشارك في مسيرة مؤيدة له

////////////////////////////////
Grafik: Svenska grafikbyrån
Båtolycka i Vietnam. Foto: Dinh Manh Tu/AP Photo/VNA.
خبرهای سوئد دو زن سوئدی در ویتنام کشته شدند و به سبب غرق شدن کشتی حاملشان که این دو زن اهل شهر کارلستاد میباشند.
کشته شدن دو گردشگر سوئدی‌ در ویتنام
دو سوئدی‌ در یکی از مناطق توریستی پرطرفدار ویتنام بنام ها لونگ-بوکتن Ha Long-bukten کشته شدند.
صبح‌گاه امروز پنجشنبه قایق این دو سوئدی واژگون شده و غرق شد.
در این قایق حدود ۲۰ توریست‌ دیگر نیز بوده اند که از سرنوشت تعدادی از آن‌ها هنوز اطلاعی دردست نیست.
سوئدی‌های دیگری در هنگام بروز این حادثه در این قایق نبوده‌‌اند. بنابه گفته‌ی مقامات امور گردشگری، سوئدی‌های دیگری در هنگام بروز این حادثه در این قایق نبوده‌‌اند و سایر این گردشگران از کشورهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا، فرانسه، ایتالیا و سوئیس هستند.
منابع روزنامه میترو
////////////////////////////////////////////
تروریستها دولت سوئد را تهدید میکنند

تهدید بیشتر سوئد توسط شبکه تروریستی القاعده
روزنامه‌ی اینسپیر Inspire، که ارتباطی قوی با شبکه تروریستی القاعده دارد، در نوشته‌ا‌ی از تیمور ابدالوهاب الابدالی Taimour Abdulwahab al-Abdaly که چندی پیش در یک اقدام انتحاری در ماه دسامبر در استکهلم خود را منفجر کرده بود، تقدیر کرده و از وی به عنوان یک شهید یاد کرده است.
این روزنامه همچنین می‌نویسد که دولت سوئد باید پیش از حمله‌ی دوباره مجاهدین، در جایگاه و موقعیت خود نسبت به اسلام و مسلمانان تجدید نظر کند. پلیس امنیتی سوئد این تهدید را جدی ارزیابی می‌کند.
"مالنا رمبه" Malena Rembe تحلیلگر ارشد در واحد مبارزه با تروریسم، پلیس امنیتی سوئد Säpo در باره‌ی این روزنامه می‌گوید که روزنامه‌ی نام‌برده به القاعده و جنبش جهانی جهاد مرتبط است.
او در ادامه می‌گوید که ما این تهدید را با دقت دنبال می‌کنیم. این تهدید در سطح ایده‌پردازی است.
این که گفته شود »این کار را بکنید« معنا و مفهوم دقیقی ندارد. اما این می‌توان از سوی افرادی مطرح شده باشد که پیشتر از مرز حرف عبور کرده و به عمل رسیده‌اند.
منبع: سونسکا داگبلادت Svd

افزایش شکایات در مورد رفتار توهین‌آمیز
شکایات از مناسبات غیر متعارف و رفتار توهین‌آمیز در مدارس در سال گذشته تقریباً به دو برابر افزایش بود.
با این حال بنابه گفته‌ی اداره‌ی بازرسی مدارس Skolinspektionen، عوامل دیگری بجز وخیم‌تر شدن جو و محیط مدارس باعث این مسئله می‌باشد.
به گفته‌ی "آن‌ماری بیلر" Ann-Marie Begler دبیر اول اداره‌ی بازرسی مدارس شکایات کردن از مناسبات غیر متعارف و رفتار توهین‌آمیز در مدارس بسیار ساده‌تر شده است.
سازمانی که او ریاستش را به عهده دارد، در سال گذشته در تعداد شکایات دریافتی رکورد تازه‌ای برجا گذاشت.
در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، تعداد شکایات ارسالی به اداره‌ی بازرسی مدارس حدود ۱۰۰۰ مورد در سال بوده است.
از آن زمان تاکنون، منحنی طرح شکایات همواره جهتی به سمت بالا داشته و در سال ۲۰۱۰ با ۴۷ درصد رشد به ۲۲۶۰ مورد رسیده است. بیشتر این موارد در مورد اشکال مختلف رفتار توهین‌آمیز بوده است.

شارلوت پتری گورنیتزکا مدیر کل جدید سازمان کمک به کشورهای در حال توسعه (سیدا) SIDA
دولت سوئد امروز، پنجشنبه تصمیم گرفت که شارلوت پتری گورنیتزکا Charlotte Petri Gornitzka را به عنوان مدیر کل جدید سازمان کمک به کشورهای در حال توسعه (سیدا) SIDA برگزیند.
او از ماه مه ۲۰۱۰ بعنوان جانشین موقت و به جای مدیر کل سابق این سازمان اندرش نوردستروم Anders Nordström کار کرده است.
وزیر کمک‌های خارجی گونیلا کارلسون Gunilla Carlsson در یک بیانیه مطبوعاتی می‌نویسد که او از انتصاب که شارلوت پتری گورنیتزکا به این سمت راضی‌ست و وی از اعتماد کامل دولت برخوردار است.
کمک‌های خارجی Bistånd در حال حاظر با چالش‌های عمده‌ای در فعالیت‌های کمک‌های دراز مدت خود در رابطه با کاهش فقر در جهان مواجه است. در کمک‌‌رسانی خارجی نیاز به همکاری دیگر جریان‌های اقتصادی و بازیگران عرصه‌ی سیاست‌ در حمایت از توسعه جهانی دارد.
این موضوع وظایف سنگین را در مقابل سازمان سیدا Sida قرار می‌دهد.
گونیلا کارلسون در ادامه می‌گوید که من می‌خواهم کمک‌های سوئدی بلحاظ کارایی و عمل‌کرد مناسب در خط مقدم قرار داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر