Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

آینده تاریک و تار کشور لیبی ناروشن میباشد


آینده تاریک و تار کشور لیبی ناروشن میباشد

این احتمال وجود دارد که انقلاب لیبی به یکی از بدترین انقلابهای جهان تبدیل بشود که بدست اسلامگرایان افراطی به افتد که امنیت اتحادیه اروپا را به خطری جدی به اندازد به نظر ما اتحادیه اروپا باید از نزدیک مراقب انچه در لیبی روی میدهد باشد و آنچه ما از تلویزیون های عرب زبان مثل الجزیره و العربیه میشنویم این احتمال بیشتر وجود دارد که اسلامگرایان افراطی زمام امور را در لیبی در دست بگیرند و به یک خطر بلقوه و جدی برای برهم زدن امنیت کشورهای اتحادیه اروپا و کشور اسرائیل تبدیل شود لیبی چرا چون پیامهای که ما میشنویم و گفتگوهای که ما میشنویم بوی خطرناکی ازش می آید اگر به کذشته برگردیم تمامی کسانی که در عراق و افغانستان دست به عملیات انتحاری میزدند بیشترشان لیبیایی بودند و تفکر بنیادگرایی اسلامی در بین مردم لیبی به خاطر قوی بودن سیستم عشایری و فرقه ای و قوی بودن اعتقادات مذهبی این بیم وجود دارد که دولت آینده لیبی بدست اسلامگرایان افراطی به افتد که خیلیها بگویند صد رحت بر معمر قذافی من از راه فیسبوک و تویتر و مای سپیس و فریدباک با چند نفر از دانشجویان لیبیایی گفتگو نموده ام هنگامیکه در باره مذهب از آنها پرسیدم خیلی ناراحت شدند و بر این باور بودند که بهترین قوانین اسلامی در افغانستان توسط گروه افراطی طالبان پیاده شده است که به قول آنها آمریکا دست به کار شده و دولت منتخب افغانستان را سرنگون کرده است و باز در باره تجربه ایران با آنها گفتگو کردم در یک جواب گفتند ایران بی دین است و خمینی یک کافر بوده است اما من به چند آیه اشاره کردم و خیلی زود ناراحت شدند و بر این باور هستند که بهترین سیستم نظام سیاسی لیبی در آینده باید اسلامی باشدو من بر این باور هستم باید از امروز و از همین حالا کشورهای اسپانیا ایتالیا و فرانسه به طور دقیق مراقب آنچه در لیبی روی میدهد باشند و هر چی زود تر با رهبران جدید لیبیایی ملاقات کنند و از نقطقه نظرات آنها در باره آینده کشور لیبی و نحویی کار دیپلماسی آنها با خبر بشوند چرا چون لیبی خیلی با کشورهای اروپایی نزدیک میباشد و اگر اسلام گرایان افراطی زمام امور در کشور لیبی بدست بگیرند این خطر وجود دارد که به گسترش تروریزم کمک کنند سران جدید دولت لیبی ویکی از مهمترین چیزهای که باید اتحادیه اروپا بر آن تاکید کند مسائل حقوق بشر آزادی بیان و بر قراری دموکراسی و تضمین همکاری اقتصادی و مبارزه با تروریزم میباشد که باید دولت جدید لیبی بر آنها پایبند باشد. . با تشکر ساموئیل کرماشانی 23 /2/2011

-----------------------------------------------------

خانه تکانی ایرانی"


امروز شما ومن همراه با زنان و مردان بیشماری در خاورمیانه از روند زندگی ناراضی هستیم. تا کنون سعی نموده بودیم از دولتمردان، قدرتمداران و سیاست پیشگان خود نیازهایی مانند آزادی، کار، رفاه اجتماعی، امنیت،...... را بخواهیم. گفتمان اجتماعی نیز ما را اینگونه آموزش داده بود که زندانی شدن انسانهای دیگر به دلایل عقاید متفاوت سیاسی،عقیدتی یا دینی را بپذیریم و تنها بعد از زندانی شدن آنها خواهان آزادی زندانی سیاسی گردیم.
تحت تاثیر تبلیغات رسانه های جمعی جهانی باور کردیم انسانها را میتوان در خیابان بدون محاکمه و بدون تفهیم جرم و حتی نوشیدن یک جرعه آب با گلوله مستقیم کشت و به آن نام اعدام نیز نداد. تحت تاثیر همین رسانه های جمعی جهانی از اذیت و آزار حیوانات به دلیل اینکه نمیتوانند از خودشان دفاع کنند گلایه کردیم و حامی رعایت حقوق حیوانات شدیم اما از رفتار غیرانسانی دولتمردان حاکم با همنوعان خودمان که گاهی آن رفتارها را حتی با حیوانات نیز نداشته اند بی تفاوت گذشتیم. انحصار طلبی را امری طبیعی پنداشتیم و ذلت زیر مجموعه بودن را به جان خریدیم. باور کردیم که نمیدانیم چه میخواهیم، چه دوست داریم و چگونه خواهان زندگی کردن هستیم.
اما ما تصمیم گرفتیم انتخاب خواستن، دوست داشتن و روش زندگیمآن را به دیگری بسپاریم. این تصمیم را من و شما گرفتیم و نام ولایت فقیه را بر آن نهادیم.
از سوی دیگر مشکلات زندگی و بمباران اطلاعتی عصر جدید نیزآنچنان ما را مشغول داشته که حتی فراموش کرده ایم این خود ما بودیم که انتخاب کردیم و این ما بودیم که چنین شرایطی را بوجود آوردیم و این ما هستیم که میتوانیم دوباره انتخاب کنیم و شرایطی متفاوت را بوجود بیاوریم. متخصصین دانشگاهی میگویند برای عدالت در میان خودتان نیازمند یک قرار داد هستید که هر دو طرف به آن ایمان داشته باشند و آن را اجرا نمایند. این متخصصین میگویند بدون یک قرار داد، عدالتی میان شما پایدار نخواهد ماند. در ایران ما یک قرارداد یا قانون اساسی داریم که میتوانست عدالت را میان ما برقرار سازد اما به دلیل اینکه ما حق انتخاب را به دیگری (ولی فقیه ) سپردیم او نیز تمام قرار داد را باطل اعلام داشته است. از اینرو دیگرعدالتی نیز در میان ما باقی نمانده است. بدون عدالت در میان ما جنگ همه ما را به نابودی و فقر بیشتر خواهد برد.و نهایتا نیز مجبور خواهیم شد با یک قرار داد به جنگ پایان دهیم وعدالت را جایگزینش سازیم.
در فرهنگ کهن ما رسم است که با پاکیزگی و خانه تکانی به پیشواز بهار و دوباره زنده شدن میرویم. آیا میتوانیم قانون اساسی موجود را بشویم، پاک کنیم و همراه با همه ایرانیان غبار و کهنگی آن را بزداییم، آنگاه دوباره قرارداد یا قانون اساسی نوین را جایگزین آن کنیم؟؟؟ تعدادی از جوانان جنبش سبز بر این باور هستند که با یک سلسله حرکات سمبولیک میتوان اعتراضات ماه های گذشته که همیشه به خشونت کشیده شده است را تبدیل به آماده سازی برای تغییر ساخت. پاکسازی خانه ها تا پاکسازی خیابانها، میدانهای بزرگ و غیره میتواند پروژه هایی باشند که نتیجه مثبت آنها را شرکت کنندگان لمس خواهند نمود و پیروز شدن در یک کار دسته جمعی را تجربه خواهند کرد.
زمستان تمام انرژی ما را گرفته است شاید آخرین چهار شنبه سال بتواند با گرمی آتش ما را آماده پاکسازی و خانه تکانی ایران نمیاد.

-------------------------------------------

آخوند اژه ای: فتنه وارد مرحله جدیدی شده است

آخوند اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان جنایتکار رژیم با ابراز نگرانی از تدوام قیام سراسری مردم ایران برای سرنگونی دیکتاتوری آخوندی گفت، فتنه وارد مرحله جدیدی شده است. خبرگزاری مهر ۳اسفند به نقل از آخوند اژه ای گوشخوار که در جمع شماری از دژخیمان قوه قضاییه سخنرانی می کرد، با مقایسه قیام سال گذشته و قیام سراسری اخیر مردم ایران گفت: این حادثه تنها از جهاتی با حوادث گذشته تاریخ انقلاب متفاوت بود و امروز‌‌ همان حادثه فتنه خود وارد مرحله جدیدی شده است. امروز ما در حال عبور از مرحله فتنه هستیم و غبار راه از بین رفته و به مرحله روشن شدن فضا رسیده‌ایم و اکنون فضا شفاف شده و فضا بین ضد انقلاب و انقلاب است.
آخوند اژه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: هرکس در این جهت بخواهد حرکت کند تکلیف آن روشن است اگر ضد انقلاب باشد به عنوان ضد انقلاب با او برخورد می‌شود و اگر خود را به ضد انقلاب‌ها گره زده باشد در همین حد با آنها برخورد می‌شود.

-------------------------------------------

منشوری برای اتحاد و انقلاب
by Tehran, Cairo Dictators must go!چه تهران،چه قاهره، دیکتاتور باید بره on Thursday, 24 February 2011 at 08:33
این منشور از طرف،چیا مسعودی یکی از اعضای صفحه فرستاده شده است.،منتظر نظرات شما نیز هستیم

منشوری برای اتحاد و انقلاب
اکثر قریب به اتفاق کسانی که درمورد منشور سبز اظهار نظر کردند خیلی روشن به آن نه گفتند. و حق هم دارند.
جان خود را برای قانون اساسی و ولایت فقیه کف دستشان نگذاشته اند.
بنظرم اینها پتانسیل انقلابی و رادیکال گسترده در جامعه را نشناخته اند. فکر میکنند هنوز دوره خمینی است، اما همان دوره خمینی هم مردم حکومت اسلامی نمیخواستند. سه هفته پس از قیام بهمن دهها هزار زن به خیابان آمدند گفتند انقلاب نکرده ایم که به عقب برگردیم. رژیم با اسید و تازیانه آنها را به خانه فرستاد و بعدش هم صدهزار نفر را اعدام کرد که این حکومت را زورچپانی کند. در این ٣٢ سال مردم، بخش های مختلف مردم به اشکال مختلف اعتراض کردند، اعتصاب کردند، نوشتند و گفتند و تظاهرات سازمان دادند که بگویند حکومت مذهبی، فاسد، دزد، سرکوبگر، ضد آزادی، ضد زن، ضد شادی، ضد فرهنگ مدرن و انسانی را نمیخواهند.

ما به منشور دیگری نیاز داریم که همه ما را متحد و یکپارچه کند. "منشور جنبش شبز" عامل تفرقه است چون اکثر مردم را نمایندگی نمیکند.
اولین مساله متحد شدن حول خواستهائی است که نه یک گروه معین که واقعا مردم معترض را نمایندگی کند.
آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی، آزادی های بی قید و شرط بیان و عقیده و تظاهرات و اعتصاب و تشکل و مطبوعات، جدائی کامل مذهب از دولت و آموزش و پرورش، لغو همه قوانین ضد زن و جداسازیها و برابری کامل و بی قید و شرط زن و مرد در همه زمینه ها، محاکمه سران رژیم به جرم ٣٢ سال جنایت علیه مردم، مصادره اموال آیت اله های میلیاردر، مقامات و آقازاده های دزد و سایر دزدان اموال مردم به منظور صرف آنها در راه رفاه مردم، لغو مجازات اعدام و الغای فوری قوانین کثیف قصاص اسلامی، لغو قانون اساسی و قانون کار ضد کارگر و سایر قوانین جمهوری اسلامی، انحلال سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات و بیت رهبری و سایر ارگانهای چماق بدست حکومت.
اینها نه همه خواستها بلکه تعدادی از مهمترین خواستهای مردم است.
ما حول خواستهای سیاسی میتوانیم متحد شویم نه حول ایدئولوژی. ایدئولوژی هر کس برای خودش. مذهب و نداشتن مذهب امری شخصی است و کسی حق محدود کردن و دخالت در آنها را ندارد.

اما علاوه بر خواستها راهکارها هم مهم است.
مردم ایران و اکثر اعضای این گروه هم اصلاح رژیم را نمیخواهند. امروز انقلاب برای سرنگونی حکومت گفتمان مسلط است. بویژه بعد از انقلاب مصر و تونس و جنبش های بزرگ توده ای که در بسیاری کشورهای خاور میانه و آفریقا شروع شده است، انقلاب را بعنوان تنها راه موثر جلو پای همه ما قرار داده است.

انقلاب یعنی تعرض به ستون های حکومت، یعنی باز کردن در زندانها به قدرت مردم، یعنی شکاف انداختن میان نیروهای سرکوب و بالای حکومت، و نهایتا درهم شکستن ماشین سرکوب حکومت و اعلام یک حکومت دیگر که اکثریت مردم محروم و ستمدیده را نمایندگی کند.

مدام مردم را نصیحت میکنند که خشونت نکنید. این یک بی انصافی محض است.
مگر مردمند که خشونت میکنند؟ مردم در مقابل باتوم و گلوله و کهریزک و شکنجه و غیره حداکثر سنگ برداشتند. حق نداشتند؟
روز شش دی سال قبل یعنی عاشورا مردم نشان دادند در عین حال که تعرض میکنند اما انسانیت بالائی بر آنها حاکم است. کسی که مدام به این مردم میگوید خشونت نکنید اولا غیر مستقیم خشونت دولت را کمرنگ میکند و ثانیا هدفش انقلاب و سرنگونی نیست. تحمیل همین قانون اساسی و ولایت فقیه و غیره است که مردم باور کنید نمیخواهند و روز شش دی و یک سال به خیابان آمدن هم با صدای بلند گفتند که این حکومت و قانون و ولایت ومقامات و نیروهای سرکوب و مجلس و غیره اش را نمیخواهند.

در یک کلام ما میخواهیم انقلاب کنیم، حکومت اسلامی را به زباله دان تاریخ بیندازیم و بجای آن جامعه ای مبتنی بر آزادی، برابری، رفاه و سکولاریسم بنا کنیم.
بنابراین ما به منشور دیگری نیاز داریم و بنظر من خطوطش همینها است که من اینجا مختصر نوشته ام. اینها نکاتی است که در همین گروه در یک ماه گذشته از طرف هزاران نفر از اعضای این گروه بصورت پراکنده نوشته شده و سالها است در قطعنامه های اعتراضات زنان و کارگران و دانشجویان و جوانان به انحاء مختلف قید شده است.
بیائید حول این خواستها و راهکارها متحد شویم.
من فکر میکنم چنین منشوری
ما را قوی و متحد میکند. از هر رنگی که هستیم سبزیم یا سرخ یا آبی میتوانیم حول این خواست ها کنار هم باشیم و دوش به دوش هم به خیابان برویم. اعتصاب کنیم. شعار بنویسیم. شبنامه پخش کنیم و اعتقادات شخصی خودمان را هم برای خودمان نگه داریم. مسلمانیم یا مسیحی یا بی مذهب، به خودمان مربوط است. اما اعتقادات شخصی را به جمع تحمیل نکنیم. شعارهای مذهبی را به دیگران تحمیل نکنیم. ما برای جامعه ای مبارزه میکنیم که یک اصلش این است که مذهب و یا نداشتن مذهب آازاد است و امر شخصی افراد است.
الان چیزی که احتیاج داریم اتحاد است و اتحاد و اتحاد. من فکر میکنم خواستهائی که اینجا طرح شد میتواند ما را متحد کند. ما باید صرف نظر از اعتقادات شخصی یکپارچه عمل کنیم و خواستهای متحدی را فریاد بزنیم.
و بالاخره این خواستها، تک تک این خواستها اینقدر روشن و انسانی و جهانشمول است که مردم آزاده دنیا را هم به حمایت از ما میکشاند.
چیا مسعودی
٤ اسفند ٨٩

Share
Pishro Ali Pour and 6 others like this.

Kimia Azad آقای چیا در مقابل بسیجی‌ مزدور رژیم که بیرحمانه مردم عزیز را به به حد مرگ هم کتک میزند چه باید کرد؟ خشونت خوب نیست اما چه باید کرد؟؟ اما باهاتون موافقم که اتحاد اتحاد و اتحاد راه چاره می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر