Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

کردستان - بازگشایی دفاتر نمایندگی دولت اقلیم کردستان در اروپا و استرالیا

کردستان - بازگشایی دفاتر نمایندگی دولت اقلیم کردستان در اروپا و استرالیا Peyamner
- سه دفتر نمایندگی دولت اقلیم کوردستان در کشورهای آلمان، ایتالیا و استرالیا گشوده شد.

به گزارش سایت رسمی دولت اقلیم کوردستان، در چهارچوب گسترش روابط با کشورهای خارجی، دولت اقلیم کوردستان به‌طور رسمی دفاتر نمایندگی خود را در کشورهای استرالیا، جمهوری فدرال آلمان و ایتالیا گشود.

"فلاح مصطفی"، مسئول روابط امور خارجه‌ی دولت اقلیم کوردستان گفت: در ادامه‌ی سیاست گسترش روابط با کشورهای خارجی و ایجاد روابط دوستانه بر اساس منافع مشترک، دولت اقلیم کوردستان به‌طور رسمی دفاتر نمایندگی خود را در هریک از کشورهای استرالیا، جمهوری فدرال آلمان و ایتالیا گشود.

وی افزود: ایجاد این دفاتر نمایندگی بر اساس درخواست پرزیدنت بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان و در راستای گسترش روابط همه جانبه با دولت‌های مذکور بوده است.

مسئول روابط امور خارجه‌ی دولت اقلیم کوردستان ابراز امیدواری کرد؛ دفاتر نمایندگی دولت اقلیم کوردستان به وظیفه‌ی مهم و خطیر خود که پیشبرد روابط دوجانبه با کشورها و جلب سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در کوردستان است، به‌خوبی عمل کنند.

اسامی نمایندگان دولت اقلیم کوردستان بدین شرح است:

1.ریزان حه‌مه‌ صالح قادر-نماینده‌ی دولت اقلیم کوردستان در ایتالیا

2.دلشاد مصطفی بارزانی- نماینده‌ی دولت اقلیم کوردستان در جمهوری فدرال آلمان

3.هڤال دسکو سیان- نماینده‌ی دولت اقلیم کوردستان در استرالیا.

-------------------------------------------------------------------

اخبار ایران

نوزده دستگیر شده مراسم مذهبی اصلاح طلبان همچنان در زندان

سایت نوروز: یک هفته از هجوم ناجوانمردانه عوامل کودتا به دعای کمیل جوانانی که برای آزادی دوستان و یاران دربندشان دست دعا و استغاثه بر آسمان بلند کرده بودند، می گذرد. جوانانی که تنها جرمشان خواندن دعای کمیل بود، جوانانی که به جرم زیاده خواهی! آنهم از نوع آزادی هم قطارانشان گرفتار میله های ظلم و جور شده اند.

تلاش خانوادههای آنها برای اطلاع از وضعیت اسیران سبزشان تا به امروز به هیچ نتیجه ای نرسیده و تنها خبری که از آنها موجود است، به اولین روز بازداشت بازمی گردد که در تماس کوتاهی در اولین روز بازداشت به خانواده های خود اطلاع دادند که در زندان اوین هستند.

تنها خبری که می توان درخصوص 19 نفری که از جمع بیش از 71 بازداشت شده پنجشنبه گذشته با قاطعیت به آن استناد کرد، حضور همه آنان در زندان اوین است. خانواده های آنان تا امروز هیچگونه اطلاعی از اتهام و جرم فرزندان خود ندارند.

اسامی 19 تن از بازداشت شدگان دعای کمیل که از هفته گذشته هنوز آزاد نشده اند به شرح زیر است:

1- محمد کیانوش راد
2- میثم وره چهر
3- محمدحسن خوربک
4- اسماعیل صحابه
5- محمد تقی رمضان زاده
6- ابراهیم شیرکوند
7- سعید نورمحمدی
8- داور میر
9- عطا تهرانچی
10- سعید قریشی
11- ایمان میراب زاده
12- امید میراب زاده
13- اشکان مجللی
14- محمد شکوهی
15- هادی حیدری
16- امین شیرزاد
17- مهدیه مینوی
18- محبوبه حقیقی
19- محمدجواد مظفری

----------------------------------------

ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه محاکمه می شود

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، ژاک شيراک رئيس جمهور سابق فرانسه به دادگاه احضار شد.

دفتر ژاک شیراک روز جمعه اعلام کرد رئیس جمهور سابق به اتهام بستن قراردادهاي جعلي با بيست نفر از متحدان سياسي براي تصدي در مشاغل فرضي در شهرداري پاريس محاکمه مي شود.

يک منبع نزديک به رئيس جمهور محافظه کار سابق فرانسه گفت شيراک 76 ساله مصمم است ثابت کند هيچ از مشاغلي که وي به خاطر آنها محاکمه خواهد شد، فرضي نيستند.

//////////////////////////////////////


ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه محاکمه می شود

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، ژاک شيراک رئيس جمهور سابق فرانسه به دادگاه احضار شد.

دفتر ژاک شیراک روز جمعه اعلام کرد رئیس جمهور سابق به اتهام بستن قراردادهاي جعلي با بيست نفر از متحدان سياسي براي تصدي در مشاغل فرضي در شهرداري پاريس محاکمه مي شود.

يک منبع نزديک به رئيس جمهور محافظه کار سابق فرانسه گفت شيراک 76 ساله مصمم است ثابت کند هيچ از مشاغلي که وي به خاطر آنها محاکمه خواهد شد، فرضي نيستند.

//////////////////////////////////////////////


سنای آمریکا خواستار شد: شناسایی عوامل سرکوب در ایران

رادیو فرانسه ناصر اعتمادی: کمیسیون بانک ها در سنای آمریکا دیروز پنجشنبه به اتفاق آرا لایحۀ قانونی را تصویب کرد که به موجب آن رئیس جمهوری این کشورمی تواند در صورت شکست راه حل دیپلماتیک در بحران اتمی ایران از سلاح مجازات ها علیه جمهوری اسلامی استفاده کند.

رئیس این کمیسیون گفته است که در تصویب این لایحه "فعالیت های اتمی غیرقانونی این رژیم، از جمله فریبکاری اش در خصوص تأسیسات مخفی غنی سازی اورانیوم در قم مورد ملاحظه قرار گرفته اند."

از جمله تدابیر در نظر گرفته شده در این مصوبه جلوگیری از واردات فرش، پسته و خاویار ایرانی است.

با مصوبۀ دیروز، مجازات های قبلی در خصوص شرکت هایی که بیش از بیست میلیون دلار در صنعت انرژی ایران سرمایه گذاری می کنند، به شماری از نهادهای مالی، از جمله شرکت های تابع آنها و نیز شرکت های بیمه گسترش یافته است.

در واقع مصوبۀ جدید سنای آمریکا شرکت های مهم خارجی که بنزین مورد نیاز ایران را تأمین می کنند آماج قرار داده، از آن جمله شرکت سوئیسی ویتول و گلنکور، شرکت هلندی-سوئیسی ترافیگورا، شرکت فرانسوی توتال، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم، و شرکت هندی رولیانس.

ایران دومین کشور صادرکنندۀ نفت در اوپک ٤٠٪ از بنزین مورد نیاز خود را وارد می کند.

افزون بر ایران مصوبۀ کمیسیون بانک های سنای آمریکا تدابیر موجود در خصوص مسدود کردن دارایی های شخصیت های رژیم اسلامی ایران از جمله اعضای سپاه پاسداران را تشدید نموده است. این مصوبه همچنین معاملات تجاری دولت آمریکا را با شرکت هایی منع کرده که در حوزۀ انرژی و فن شناسی های حساس با ایران همکاری می کنند.

به موازات این مجازات ها، نمایندگان سنای آمریکا بر مسألۀ حقوق بشر در ایران نیز در مصوبۀ تازۀ خود تأکید کرده اند.

رئیس کمیسیون بانک ها در سنای آمریکا در ادامۀ اظهارات خود افزوده است : "هر یک از ما عمیقاً از مشاهدۀ این امر بهت زده شدیم که چگونه رژیم ایران شهروندان خود را به خاطر مطالبۀ انتخابات عادلانه و آزاد در کشورشان با خشونت سرکوب کرد."

مصوبۀ کنگرۀ آمریکا دربرگیرندۀ قطعنامه ایست که از رئیس جمهوری آمریکا خواسته تا با اعمال فشار بر حکومت ایران خواستار رعایت آزادی های فردی شهروندان این کشور شود.

این قطعنامه همچنین از پرزیدنت اوباما می خواهد تا با شناسایی عاملان نقض حقوق بشر در ایران مانع ورود احتمالی آنها به خاک آمریکا شود.

مصوبۀ کمیسیون سنای آمریکا همزمان است با مصوبۀ کمیسیون امور خارجۀ مجلس نمایندگان این کشور که خواستار تحریم واردات بنزین ایران شده بود.

مجالس سنا و نمایندگان آمریکا باید بر سر متن مشترک به یکدیگر به توافق برسند.

همزمان با مصوبۀ دیروز سنا، دولت آمریکا از ایران خواست پاسخ رسمی خود را به توافقنامۀ پیشنهادی آژانس بین المللی انرژی اتمی ارایه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا با اظهار این مطلب بار دیگر بر اتحاد نظر طرفین گفتگو با ایران (فرانسه، روسیه، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی) تأکید کرد.

بر اساس موافقتنامۀ پیشنهادی آژانس، ایران باید ١٢٠٠ کیلو گرم از اورانیوم غنی شدۀ خود را با غلظت پائین به خارج بفرستد تا در ازای آن سوخت رآکتور آزمایشی تهران را دریافت کند.

مقامات آمریکایی گفته اند که ایران تاکنون پاسخی شفاهی توسط نماینده اش در آژانس به این پیشنهاد داده و خواستار تغییر در مفاد آن نیز شده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر