Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

خودکشی دختر مهابادی به خاطر مشکلات مالی





خودکشی دختر مهابادی به خاطر مشکلات مالی

یک زن بینوا خود را فدای بیعدالتیهای ضد مردمی و ضد بشری رژیم اشغالگر آخوندی نمود و به خاطر نداری و تهی دستی دست به خودکشی زد مرگ و نابودی برای اسلام و دین مبین انسانکش

فشارهای اجتماعی ،مشکلات اقتصادی و عدم امید بهآینده سبب شدهاست تا پدید ه خودکشی درشهرهای ایران به خصوص کردستان و بویژه در میان زنان همچنان قربانی بگیرد.بنا بهاخباری که از شهر مهاباد دریافت شده است ، زن 24 ساله ای به نام "سحر بایزیدی" اهل مهاباد روزشنبه 25 مهرماه اقدام به خودسوزی نمود و جانش را از دست داد.این دختر جوان به رغم راهیابی به دانشگاه به دلیل فقر و تنگدستی و مخالفت خانواده اش،با ادامه تحصیل ،دست به خودسوزی زده و جان سپرد.






///////////////////////////////////////////////////////
مسئولین زندان و نیروهای وزارت اطلاعات ضد مردمی از مداوا نمودن حبیب الله لطیفی خودداری نمودند و به او اجازه ندادند تا به دکتر برود.






ممانعت مسئولین زندان سنندج از درمان حبیب لطیفی بنا بر اخبار منتشره حبیب لطیفی , دانشجوی محکوم به اعدام کورد که بر اثر شکنجه مبتلا به چندین نوع بیماری خطرناک شده , از سوی مسئولین زندان از درمان وی ممانعت میشود। نامبرده که پیش تر بر اثر شکنجه ی نیروهای اطلاعاتی دچار خونریزی کلیه و بیماری برونشیت مضمن (بیماری عفونت ریه ها) شده بود , نزدیک به 3 ماه است که دندان هایش عفونت کرده و اختلالی جدی در دستگاه گوارش و معده ی نامبرده ایجاد کرده است ,و رژیم سرکوبگر آخوندی اجازه نمیدهند تا این زندانی را مداوا کنند ।

///////////////////////////////////////////////


بیست وسه سال از اسارت کمک خلبان رود آراد، که گفته می شود در دست حکومت ایران است می گذرد
17 اکتبر 2009




رون آراد دردوران خدمت به عنوان کمک خلبان نیروی هوائی





-->
یک کشور چند سال می تواند در تلاش برای یافتن یک سرباز خود که در عملیات جنگی به اسارت درآمده و سپس ناپدید شده است، به جستجو ادامه دهد و حتی برای یافتن این یک سرباز جایزه ای به مبلغ کلان ده میلیون دلار تعیین کند؟ دیروز (جمعه 24 مهرماه 1388- 16 اکتبر 2009) مصادف با بیست وسومین سالروز به اسارت درآمدن و سپس ناپدید شدن رون آراد کمک خلبان اسرائیلی بود که گرچه در لبنان به دست دشمن افتاد، ولی احتمال بر آن است که به جمهوری اسلامی ایران انتقال یافت و یا در دست عوامل وابسته به رژیم در ایران است. اسرائیل حاضر بود برای آگاهی از سرنوشت این سرباز خود، نه فقط ده میلیون دلار، بلکه مبالغ کلان تر و امتیازات بسیار بیشتری بپردازد.اسرائیل در ماه اخیر برای آن که از سرنوشت یک سرباز اسیر خود آگاهی یابد و یک ویدئوی یک دقیقه ای از او دریافت کند، بیست زن و دختر تروریست فلسطینی را از زندان رها ساخت. اگر همه حکومت ها و رژیم ها این گونه نسبت به سرنوشت سربازان و شهروندان خود حساس بودند، شاید از جنگ طلبی دور می شدند – ولی شوربختانه نظام هائی وجود دارند که درخت عمر آن ها با خون مردم آبیاری می شود و جان سربازان برایشان اهمیتی ندارد.
رون آراد هنگام عملیات هوائی در لبنان به اسارت در آمدبیست و سه سال پیش درست در چنین روزی، یک هواپیمای جنگی اسرائیل دستور گرفت مواضع سازمان تروریستی آزادی فلسطین (ساف) را در جنوب خاک لبنان بمباران کند تا از ادامه تعرض علیه اسرائیل دست بردارد.در آن سال ها، گروه های آدمکش فلسطینی، جنوب لبنان را به سرزمین ترور علیه اسرائیل مبدل ساخته بودند و ارتش لبنان که قدرت و انسجام نداشت، از دخالت در کار آن ها خودداری می ورزید و چریک های فلسطینی از آن جا به طور مرتب علیه اسرائیل و شهروندان آن به تعرضات جنگی دست می زدند که اسرائیل ناچار بود به آن ها پاسخ گوید.در جریان عملیات روز 16 اکتبر 1986 هواپیمائی که رون آراد کمک خلبان آن بود، دچار نقص فنی شد و سرنشینانش ناچار شدند آن را ترک گویند و با چتر نجات فرود آیند. با دریافت خبر سقوط هواپیما، بلافاصله هلیکوپترهای نظامی اسرائیل به پرواز درآمدند و توانستند خلبان را کوتاه مدتی پس از فرود آمدن، نجات دهند و به اسرائیل بازگردانند. این عملیات نجات یکی از قهرمانانه ترین اقدامات ارتش اسرائیل در نجات سربازان خود بود.ولی رون آراد هنگامی که با چتر نجات فرود می آمد با گروهی چریک که او را شناسائی کرده بودند روبرو شد و احتمالا هنگامی که هنوز به زمین نرسیده بود گلوله ای به پایش اصابت کرد و او را به نحوی زخمی ساخت که قادر به دویدن نبود.رون آراد توسط افراد وابسته به فردی به نام مصطفی دیرانی به اسارت در آمد. دیرانی در گذشته مسؤول عملیاتی جنبش شیعیان أمل به رهبری نبیه بری (رئیس کنونی مجلس شورای ملی لبنان) بود که از آن انشعاب کرده بود.
تصویر رون اراد در دوران اسارت او در لبناندیرانی یک سال پس از دستگیری رون آراد، نامه و عکسی را از او در اسارت در اختیار اسرائیل گذاشت و برای رهاسازی او بیش از سه میلیون دلار پول نقد و رهائی صدها زندانی فلسطینی و عرب را مطرح ساخت که نمی توانست مورد قبول اسرائیل قرار گیرد. تا دو سال پس از اسارت رون آراد، اسرائیل از حال او کم و بیش اطلاع داشت. ولی پس از آن ردپای او گم شد.
تلاش های اسرائیل برای رهائی رون آراددر سال 1994 یک واحد از تکاوران ممتاز ارتش اسرائیل (معروف به گارد رئیس ستاد ارتش – سیرت همتکل סיירת המטכ"ל) در جنوب لبنان پیاده شدند و با استفاده از تاریکی شب مصطفی دیرانی را غافلگیر کردند و او را به اسرائیل آوردند. ولی دیرانی ادعا کرد که دو سال پس از اسارت رون آراد، گروهی افراد مسلح که احتمالا وابسته به حزب الله لبنان بودند، رون آراد را با تهدید اسلحه از دست او خارج کردند و با خود بردند. از آن هنگام تا کنون اطلاعی از این کمک خلبان ناپدید شده اسرائیلی به دست نیامده است. منابع اطلاعاتی اسرائیل بعید نمی داند که حزب الله رون آراد را در اختیار سپاه پاسداران ایران در لبنان نهاد و او را برای کسب اطلاعات جنگی به ایران منتقل ساختند و مورد شکنجه قرار دادند.حزب الله و جمهوری اسلامی ایران هرگونه ارتباطی را با این ماجرا تکذیب می کنند و حتی رژیم ایران برای خنثی کردن اتهامات اسرائیل، متقابلا ادعا کرد که چهار دیپلمات ناپدید شده ایرانی در لبنان، زنده هستند و در اسارت اسرائیل به سر می برند.پنج سال پیش از آن که مصطفی دیرانی به اسرائیل آورده شود، یعنی در سال 1989 اسرائیل یکی از سرکردگان حزب الله لبنان به نام شیخ عبدالکریم عبید را در روستای شیعه نشین جفشیت ربوده و به اسرائیل آورده بود تا شاید از طریق وارد آوردن فشار بر حزب الله بتوان به مبادله اسیران دست زد. ولی این تلاش اسرائیل بی نتیجه ماند. اسرائیل همچنین در 10 دسامبر 2007 به دولت آلمان به علت آزادی زود هنگام کاظم دارابی و عباس رحیل (قاتلان دکتر صادق شرافکندی و یارانش در رستوران میکونوس برلین) اعتراض کرد و خواستار به تعویق افتادن آن تا هنگام دریافت اطلاعاتی از سرنوشت رون آراد شد. ولی این کوشش نیز ناکام ماند.اکنون ییست و سه سال از روز اسارت رون آراد می گذرد و اسرائیل در تلاش برای آزادی او حتی یک لحظه نیز از پای ننشسته است. کمک خلبان اسرائیلی هنگام اسارت 28 سال داشت. حزب الله لبنان ادعا می کند که او فوت کرده است. ولی اگر او زنده باشد، اکنون 51 سال سن دارد. در آن روزها تنها دختر رون حدود شش ماه عمر داشت و اکنون دختر 23 ساله ای است که دوران خدمت سربازی را با موفقیت به پایان رسانده و حتی سردوشی افتخار دریافت کرده و اکنون به تحصیل در دانشگاه مشغول است.همسر رون آراد (تامی) هنوز هم در انتظار بازگشت همسر خویش است و همچنان باور دارد که رون زنده است و بالاخره روزی به خانه خود باز خواهد گشت. یک دیپلمات پیشین ایرانی که اکنون در اروپا زندگی می کند، شش سال پیش به روزنامه اسرائیلی یدیعوت اخرونوت گفت که رون آراد زنده بود و هنگامی که او در وزارت خارجه کار میکرده، رون در زندانی در نزدیکی تهران در بازداشت به سر می برده است.یک گروه از نیکوکاران اسرائیلی برای آگاهی از سرنوشت رون آراد یک جایزه ده میلیون دلاری اعلام کردند و یک تارنمای اینترنتی به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و زبان های دیگر برپا ساختند و شماره تلفنی را نیز در لندن اعلام کردند که اگر افرادی دارای اطلاعاتی هستند با آن شماره تماس بگیرند. ولی این تلاش هنوز نتیجه ای نداده است.بیست و سه سال از اسارت یک سرباز اسرائیلی می گذرد و مردم اسرائیل هنوز چشم به راه بازگشت او هستند.
برای مشاهده تارنمای فارسی رون آراد اینجا را کلیک کنید
/।///////////////////////////////////////

اسرائیل علیه حزب الله ودولت لبنان، درمورد ذخیره سازی اسلحه در جنوب، به سازمان ملل شکایت برد
14 اکتبر 2009




موشکهای حزب الله تا مرکز اسرائیل را نیز در تیررس دارد



http://www.hamdami.com/MFAFA/Reports2009/141009-Hizballah.htm


به دنبال افشای این واقعیت که حزب الله لبنان با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت، همچنان به ذخیره کردن اسلحه در جنوب لبنان و در نزدیکی مرزهای شمالی اسرائیل ادامه می دهد، سفیر اسرائیل در سازمان ملل با تسلیم شکایت نامه ای به دبیرکل سازمان، ارتش لبنان را متهم ساخت که عمدا تلاش حزب الله برای برپاسازی دوباره زیربنای تهاجمی آن سازمان علیه اسرائیل را نادیده می گیرد. اسرائیل از نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) خواستار شد این موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهد و نتایج آن را اعلام کند.طبق قطعنامه 1701 شورای امنیت که سه سال پیش به دنبال عملیات نظامی اسرائیل در جنوب لبنان به هدف از میان برداشتن تهدیدهای امنیتی حزب الله انجام گرفت، این سازمان تروریستی که توسط جمهوری اسلامی ایران برپا شده و از پشتیبانی سوریه برخوردار است، حق ندارد در جنوب لبنان جنگ افزار و یا تاسیسات نظامی داشته باشد – و این در حالی که درجریان انفجارهائی که در داخل چند خانه در جنوب لبنان رخ داده، معلوم شده که حزب الله همچنان مقادیر زیادی جنگ افزار را در خانه های شیعیان انبار کرده و نه تنها اسرائیل را مورد تهدید قرار می دهد، بلکه جان شهروندان لبنانی را نیز به خطر می اندازد. اسرائیل در شکایت نامه خود به سازمان ملل خاطر نشان می سازد که آن چه اکنون در جنوب لبنان رخ می دهد، نقض آشکار قطعنامه 1701 است که سازمان ملل باید به آن رسیدگی کند. این شکایت نامه یک روز پیش از مطرح شدن گزارش "کمیسیون حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل به ریاست قاضی گولدستون" در شورای امنیت، به دبیرکل ارائه شد. شورای امنیت، به درخواست فلسطینیان و شماری از کشورهای عرب و اسلامی، قرار است شامگاه امروز (چهارشنبه 22 مهرماه 1388- 14 اکتبر 2009) تشکیل جلسه دهد.در هفته های اخیر این دومین بار است که جنگ افزار ذخیره شده حزب الله در خانه های شهروندان جنوب لبنان به وضع اسرار آمیزی منفجر می شود. حزب الله تکذیب نکرده که در جریان این حوادث مقادیری اسلحه منفجر شده است. ولی ادعا می کند که این جنگ افزارها تازه نیست و پیش از جنگ دوم لبنان (تابستان 2006) در آن جا انبار شده بود.یک پهپاد (هواپیمای کوچک بدون خلبان) اسرائیلی که لحظاتی پس از وقوع انفجار، بر فراز آن خانه به پرواز درآمده بود، فیلم کوتاهی از این جریان تهیه کرد. در این فیلم که ارتش اسرائیل آن را در اختیار رسانه های همگانی جهان قرار داد، بخوبی دیده می شود که ماموران حزب الله مشغول بیرون آوردن شماری موشک و راکت از داخل خانه هستند.
فیلم کوتاه خبری را در این جا مشاهده فرمائیداسرائیل در شکایت خود تاکید کرده که لبنان دارای یک دولت مرکزی و یک ارتش ملی است و وظیفه دارد به این عملیات فتنه گرانه یک سازمان تروریستی علیه یک کشور همسایه پایان بخشد.روزنامه اسرائیلی هاآرتس در شماره امروز (چهارشنبه) خود از قول منابع آگاه ارتشی نوشت: دولت سوریه با اتخاذ یک تصمیم راهبردی، هر نوع اسلحه ای را که خود در اختیار دارد، برای حزب الله لبنان نیز می فرستد. این منابع گفتند: فرستادن اسلحه برای حزب الله به یک امر عادی مبدل شده و ترتیبش آن است که اسرائیل پول را پرداخت می کند و ارتش سوریه اسلحه به لبنان قاچاق می کند و حزب الله آن را در اختیار می گیرد.منابع مزبور گفتند: سربازان "یونیفیل" این جریانات را به چشم می بینند، ولی برای پایان بخشیدن به آن به هیچ اقدام جدی دست نمی زنند.در این هفته فاش شد که یک کشتی دیگر حکومت ایران که برای سوریه و حزب الله جنگ افزار حمل می کرد، در آب های دریای مدیترانه توقیف شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر