Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۱, جمعه

१३ آبان روز انقلاب نوین ایران









قرار ما 13 آبان در سرتاسر ایران، اطلاع رسانی کنید
شماری از فعالین داخل کشور
۱۳ آبان دیگری در راه است که باید در تاریخ ایران زمین جاودانه شود.۱۳ آبان ۱۳۸۸ روز سبز ما ایرانیان خواهد بود روزی که همه با هم به خیابان ها می آییم و ندای حق طلبی و آزادی خواهی مردم شریف ایران را فریاد خواهیم زد. دنیا منتظر هنرنمایی فرزندان این آب و خاک است. ۱۳ آبان ۱۳۸۸ نیز همانند روز ایران (قدس سابق) در شکل دادن به انقلاب ایران و شکل گیری جمهوری ایرانی نقشی به سزا خواهد داشت. از همه هم میهنان خواستاریم که به خیل مبارزان راه آزادی و سربلندی ایران بشتابند.
هم میهنان، سرزمین اهورایی مان ایران چشم به ما دوخته است. ۱۳ آبان همه با هم و دست در دست یکدیگر برگ زرین دیگری از تاریخ کشورمان را رقم خواهیم زد. تن ضحاک و پایه های این رژیم فاسد را به لرزه در خواهیم آورد. با در دست داشتن نمادهای سبز و سر دادن شعار علیه دولت کودتا تجمعی میلیونی را شکل خواهیم داد. فراموش نکنیم که ما بیشماریم و امیدوار، پس از ضحاک و حامیانش نترسیم همانطوری که در روز ایران (قدس سابق) نترسیدیم. از همین حالا باید شروع به برنامه ریزی برای آن روز بزرگ کنیم روزی که در تاریخ کشورمان جاودان خواهد شد. فراموش نکنیم که فردا باید پاسخگوی فرزندانمان باشیم. اگر از ما پرسیدند که با ضحاک چه کردید؟ چه پاسخ خواهیم داد؟
شعارهای روز ۱۳ آبان:
استقلال-آزادی-جمهوری ایرانی
کارگر-معلم-دانشجو- پیوندتان مبارک
مرگ بر دیکتاتور
راه حل این بحران-رفراندوم این نظام
زندانی سیاسی-آزاد باید گردد
وقتی که با هم هستیم/از چی باید بترسیم
وقتی که با هم هستیم/از چی می خواهیم بترسیم
شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد
اعتراف شکنجه دیگر اثر ندارد
می میرم می میرم ایران رو پس می گیرم



/////////////////////////////////////////////////////



بازداشت برادر یکی از فعالان سیاسی و مدنی کرد
کمیته گزارشگران حقوق بشر- روز چهارشنبه 28 مهرماه ماموران وزارت اطلاعات شهرستان قروه با مراجعه به خانه پدری انور حسین پناهی پس از ورود به منزل و بازرسی کامل ، بدون نشان دادن حکم، افشین حسین پناهی برادر کوچک انور را که حدود 20 سال سن دارد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند ।انور حسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی استان کردستان است که از سوی دادگاه انقلاب در سال گذشته به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراضات سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به 6 سال زندان تبدیل شد. افشین حسین پناهی از سوی خانواده، پیگیر پرونده برادر بزرگ خود بوده و تنها به علت اعتراض به این حکم در سال گذشته چندین بار از سوی دستگاه های امنیتی شهرستان قروه بازداشت شده است.



//////////////////////////////////




کردستان - نخست وزیر ترکیه‌ کوردهای این کشور را تهدید کرد
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر کشور ترکیه‌ کوردهای این کشور را به‌ توقف طرح گشایش دمکراتیک و ایجاد فضای باز سیاسی تهدید کرد.

رجب طیب اردوغان استقبال از اعضای حزب کارگران کوردستان و برگزاری جشن پیروزی از سوی مردم کورد کوردستان ترکیه‌ را نوعی نمایش قدرت خواند و اظهارداشت این رفتار می‌تواند عاملی برای بازگشت به‌ نقطه‌ی صفر باشد.

استقبال و پیشوازی گرم مردم کوردستان ترکیه‌ از گروه آشتی با اعتراض شدید احزاب و جناح‌های مختلف ترک در این کشور‌ مواجه‌ شد و در ادامه‌ی این اعتراضات نخست وزیر این کشور اعلام کرد در صورت ادامه‌ی جشن‌های استقبال از سوی مردم و استمرار حزب جامعه‌ی دمکراتیک به‌ استقبال از اعضای پیک صلح با مواضع منفی ما روبرو خواهند شد و احتمال دارد موجب بازگشت ما نقطه‌ی صفر شود.

وی افزود تا جایی که‌ مجبور به‌ توقف طرح گشایش دمکراتیک خواهیم شد به‌ آن ادامه‌ خواهیم داد.

وی تصریح کرد دولت ترکیه‌ اصولی دارد که‌ نمی‌توان روی آنها سازش نمود و هر گونه‌ تقاضایی در زمینه‌ی سازش با این اصول با مخالفت ما مواجه‌ خواهد شد، بنابر این انتظار نداشته‌ باشید که‌ روی این اصول سازش کنیم.

به‌ در خواست رهبر دربند حزب کارگران کوردستان ترکیه‌(پ.ک.ک) به‌ منظور حمایت از طرح گشایش دمکراتیک و ایجاد فضای باز سیاسی به‌ روی کورد از سوی دولت ترکیه‌ یک گروه آشتی 34 نفره‌ مرکب از 8 عضو حزب کارگران کوردستان و 26 نفر از پناهجویان کورد کمپ مخمور عازم این کشور شدند که‌ استقبال مردم و برپایی جشن‌های سرور و شادی به‌ مناسبت ورود این گروه 34 نفره‌ به‌ کوردستان ترکیه‌ موجبات خشم نظامیان و ملی‌گراهای این کشور را فراهم کرد و دولت اردوغان را در وضعیت حساسی قرار داده‌ است.
////////////////////////////////////////

خارجی - حمله به مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات
گروهی از هواداران دولت ایران در نمایشگاه مطبوعات در تهران به سوی مهدی کروبی حمله کرده‌اند به طوری که او ناچار به ترک محل نمایشگاه شده است. برخی گزارش‌ها از تیراندازی هوایی توسط یکی از محافظان آقای کروبی حکایت دارد.

آقای کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت که روز جمعه اول آبان (۲۳ اکتبر) به تماشای نمایشگاه مطبوعات رفته بود، ابتدا مورد استقبال هواداران جنبش اعتراضی ایران موسوم به "جنبش سبز" قرار گرفت، اما دقایقی بعد حمله هواداران دولت به او آغاز شد.

پارلمان نیوز، وبسایت خبری فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی گزارش داده است که حمله کنندگان قصد "ضرب و شتم" آقای کروبی را داشته‌اند.

خبرگزاری فارس، خبرگزاری حامی دولت ایران هم عکسی را منتشر کرده است که به نظر می رسد لحظه برخورد یک لنگه کفش به سر آقای کروبی را نشان می دهد.

این خبرگزاری همچنین نوشته است: "یکی از محافظان مهدی کروبی برای متفرق کردن معترضان به این کاندیدای شکست خورده انتخابات تیری را به صورت هوایی شلیک کرد که این امر در بین محافظان شخصیت های کشوری بسیار به ندرت انجام می گیرد".

خبرگزار ایرنا هم در این زمینه‌ نوشت: "امروز جمعی از آشوبگران‌ همراه با کروبی با حضور در نمایشگاه بین المللی مطبوعات تلاش کردند فضای این نمایشگاه را متشنح کنند."

این خبرگزای گزارش داد مخالفان به‌ حضور مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات با سردادن شعارهای "مرگ بر منافق"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "بسیجی واقعی، نورعلی شوشتری" و... به این افراد اعتراض کردند.

آقای کروبی در نهایت در حالی که عمامه از سرش افتاده بود، محل نمایشگاه را ترک کرده است.

او روز ۲۶ تیرماه هم هنگامی که قصد ورود به دانشگاه تهران برای شرکت در نمازجمعه را داشت، مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفت.

حملات علیه آقای کروبی به ویژه پس از آن شدت گرفت که در نامه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواهان رسیدگی به موضوع تجاوز جنسی علیه بعضی بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.


مقامات قضایی ایران این گفته‌های آقای کروبی را رد کردند و برخی از آنها اخیرا از محاکمه او به اتهام تبلیغ علیه نظام سخن گفته‌اند।
///////////////////////////////////////////

کردستان - رئیس اقلیم کوردستان: جدا ساختن کرکوک از روند انتخابات سراسری عراق فدرال را نخواهیم پذیرفت
رئیس اقلیم کوردستان در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام داشت که‌ کوردها در مورد برگزاری انتخابات در کرکوک همزمان با سراسر کشور اتفاق نظر دارند و جدا ساختن این استان را از روند کلی انتخابات نخواهند پذیرفت.

"مسعود بارزانی"، رئیس اقلیم کوردستان پس از تشکیل جلسه‌ با روسای احزاب و جریان‌های سیاسی اقلیم کوردستان در کنفرانسی مطبوعاتی حضور یافت و اعلام کرد: "جدا ساختن کرکوک از روند انتخابات سراسری عراق فدرال را به‌ هیچ وجه‌ نخواهیم پذیرفت."

رئیس بارزانی تاکید نمود: "خوشبختانه‌ احزاب و جریان‌های سیاسی کوردستان در مورد برگزاری انتخابات در کرکوک همزمان با سراسر کشور نیز اتفاق دارند."

رئیس اقلیم کوردستان با اشاره‌ به‌ جلسه‌ی احزاب و جریان‌های سیاسی کوردستان، بیان داشت: "همانطور که‌ انتظار می‌رفت، ما در این مورد نیز متفق هستیم و این نقطه‌ی بسیار مهمی است।"
:
عراق - تصمیم‌گیری در مورد نحوه‌ی برگزاری انتخابات در کرکوک به‌ شورای سیاسی عراق فدرال واگذار شد
رئیس مجلس نمایندگان عراق فدرال اعلام کرد که‌ تصمیم‌گیری در مورد نحوه‌ی برگزاری انتخابات در کرکوک به‌ شورای سیاسی عراق فدرال واگذار شد.

"ایاد سامرائی"، رئیس مجلس نمایندگان عراق فدرال امروز (چهارشنبه‌-21اکتبر) در کنفرانسی مطبوعاتی بیان داشت که‌ نحوه‌ی برگزاری انتخابات در کرکوک مهمترین مانع تصویب قانون انتخابات در کشور است.
وی افزود: "همه‌ی عراقی‌ها در حل مسئله‌ی کرکوک دخیل‌اند و نباید تنها ساکنین کرکوک این مسئله‌ را پیگیری نمایند."
ایاد سامرائی با اشاره‌ به‌ اختلاف نظر فراکسیون‌های مجلس در ارتباط با این مسئله‌، گفت: "مجلس نمایندگان تصمیم‌گیری در مورد نحوه‌ی برگزاری انتخابات در کرکوک را به‌ شورای سیاسی عراق فدرال واگذار کرد."

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که‌ انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر