Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

تداوم بازداشت و بی اطلاعی از وضعیت یک شهروند شهر بانه

تداوم بازداشت و بی اطلاعی از وضعیت یک شهروند شهر بانه

با گذشت بیش از 10 روز از بازداشت "کمال احمدیان" شهروند ساکن شهر بانه توسط ماموران امنیتی رژیم همچنان از سرنوشت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.
خبر رسیده از بانه حاکی است شامگاه جمعه 24 مهرماه ماموران امنیتی رژیم ضمن یورش به منزل "کمال احمدیان" در پی ضرب و شتم و بارزسی منزل وی، نامبرده را بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل نمودند।

--------------------------------------------------

رواج قتل های ناموسی در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی

با استناد به آمار منتشره ظرف چند سال اخیر آمار قتل زنان در ایران تحت حاکمیت سیاه رژیم جمهوری اسلامی به بهانه دفاع از ناموس به شدت افزایش یافته است.
بر این اساس در سال 1387 از 103 فقره قتل 46 نفر و در شش ماهه اول سال 1388 نیز از 103 فقره قتل 28 نفر از قربانیان را زنانی تشکیل می دهند که تحت نام دفاع از ناموس به دست مردان کشته شده اند।

---------------------------------------

ادامه اعتصاب غذا و وضعیت نگران کننده تعدادی از زندانیان سیاسی

از زندان اوین خبر می رسد تعدادی از زندانیان سیاسی اقدام به اعتصاب غذا نموده اند و تعدادی دیگر نیز در شرایط بد جسمانی بسر می برند.
اخبار منتشره حاکی است زندانیان سیاسی "فریبا پژوه" و "هنگامه شهیدی" از روز دوشنبه 3 آبان ماه در اعتراض به بلاتکلیفی خود اعتصاب غذا نموده اند.
خبری دیگر حاکی است وضعیت جسمی زندانیان سیاسی "حامد روحی‌ نژاد و جعفر ابراهیمی" بازداشتی در زندان اوین روز به ‌روز بدتر می‌شود.
"حامد روحی‌نژاد" به دلیل بیماری در حال از دست دادن بینایی خود است و "جعفر ابراهیمی" نیز دچار حمله‌ عصبی شده و زندانی دیگری با نام "مرجانی" که مبتلا به بیماری دیابت می باشد به دلیل عدم ارائه خدمات پزشکی در شرایط نامناسب جسمانی بسر می برد।

---------------------------------------


کردستان - پارلمان عراق امروز هم در تصویب قانون انتخابات ناکام ماند/هم‌پیمانی کوردستان جلسه‌ی پارلمان را تحریم کرد
پارلمان عراق فدرال امروز هم نتوانست جهت تصویب قانونی برای انتخابات آینده‌ی عراق به‌ یک توافق کلی برسد و ادامه‌ی گفت و گو در این زمینه‌ به‌ یکشنبه‌ هفته‌ی آینده‌ موکول شد.

حاکم احمد، عضو فراکسیون هم‌پیمانی کوردستانی در پارلمان عراق فدرال به‌ خبرگزاری پیامنیر گفت: ایاد سامرایی، رئیس پارلمان عراق فدرال پیش از برگزاری جلسه‌ی امروز با اعضای کمسیون قانونی مجلس نسبت به‌ مسأله‌ی انتخابات در کرکوک تشکیل جلسه داد.

عضو فراکسیون هم‌پیمانی کوردستان تصریح کرد در این نشست هم‌پیمانی کوردستان با پیشنهاد سازمان ملل متحد مبنی بر اعتماد روی فرم ثبت 2009 رأی دهندگان در ا‌نتخابات کرکوک موافقت کرد اما با مخالفت اعراب و ترکمن‌ها روبرو شد، وی افزود چند پیشنهاد دیگر نیز ارائه‌ شد اما توافقی حاصل نشد.

حاکم احمد اظهار داشت پس از پایان نشست ایاد سامرایی با کمسیون قانونی ، مجلس تشکیل جلسه‌ داد اما هم‌پیمانی کوردستان به‌ دلیل حاصل نشدن نتیجه‌ای در مورد انتخابات کرکوک نشست امروز پارلمان را تحریم کرد و به‌ همین دلیل حد نصاب لازم جهت تشکیل جلسه‌ به‌ دست نیامد و نمایندگان تنها به‌ تبادل نظر پرداختند و رئیس پارلمان جلسه‌ را به‌ یکشنبه‌ی هفته‌ی آینده‌ی موکول کرد.

وی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ کرکوک مسأله‌ای حساس و مهم است اظهار داشت هم‌پیمانی کوردستان روی این مسأله‌ به‌ هیچ وجه‌ سازش نخواهد کرد و تا زمانی که‌ در این زمینه‌ به‌ توافق نرسیم نشست‌های پارلمان را تحریم خواهیم کرد।

-------------------------------------------


ایران پاسخ خود را درباره توافقنامه سوخت هسته‌ای تحویل آژانس داد
شبكه تلویزیون العالم خبر داد كه ایران امروز پاسخ خود را به پیش‌نویس توافقنامه تامین سوخت راكتور تهران، تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی كرد.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار این خبر به نقل از شبكه تلویزیونی العالم خبر داد كه ایران پاسخ خود را به پیش‌نویش [محمد البرادعی] مدیر كل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحویل داد.

به‌ گزارش بی بی سی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد که ایران یک 'پاسخ اولیه' به پیشنهاد محمد برادعی ارائه کرده است.

آژانس، روز پنجشنبه ۷ آبان (۲۹ اکتبر) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "محمد برادعی، مدیرکل آژانس پاسخ اولیه به پیشنهاد خود را از مقامات ایران دریافت کرده است. او در حال مشورت با دولت ایران و طرف‌های دیگر است، با این امید که توافق بر سر این طرح به زودی حاصل شود".

در اطلاعیه آژانس به جزئیات پاسخ ایران اشاره نشده است.

پیش تر نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین به خبرنگاران گفته بود: "جمهوری اسلامی ایران دور اول مذاکرات را که روز ۱۹ اکتبر در وین برگزار شد، با رویکردی مثبت ادامه می دهد".

علی اصغر سلطانیه گفت که ایران مذاکرات روز ۱۹ اکتبر را که به مطرح شدن پیشنهاد آقای برادعی منجر شده بود، "تنها یک دیدار فنی" تلقی می‌کند و انتظار دارد‌ "ملاحظات اقتصادی و فنی ایران" در چگونگی تأمین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران در نظر گرفته شود.

آقای برادعی پیشنهاد کرده بود که ایران ۷۵ درصد از ذخیره ۱۵۰۰ کیلوگرمی اورانیوم غنی شده خود را تا پایان سال جاری میلادی (پیش از ۱۱ دی) برای غنی سازی بیشتر و تبدیل به سوخت قابل استفاده در رآکتور تهران، به روسیه و از آنجا به فرانسه بفرستد.

علت استقبال غرب از این پیشنهاد چنین تفسیر شد که در صورت انجام این کار، ذخیره باقی مانده در ایران به اندازه‌ای نیست که برای یک برنامه نظامی احتمالی کافی باشد.

اکنون به نظر می رسد که ایران هنوز آمادگی ندارد که پیشنهاد آقای برادعی را به شکل فعلی بپذیرد.

با این حال مقامات ایران موضوع تبادل سوخت را به کلی رد نمی‌کنند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران که در مشهد به سر می‌برد، ساعتی پیش از سخنان آقای سلطانیه گفته بود: "ما از تبادل سوخت، همکاری‌های فنی و ساخت نیروگاه و رآکتور استقبال می‌کنیم و آماده همکاری هستیم".

در این حال فرانسه تأکید کرده است که انتظار دارد که ایران به پیشنهاد آقای برادعی یک پاسخ "مثبت روشن" بدهد.

برنارد والرو، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفته است: "منتظریم که ببینیم محتوای پاسخ رسمی‌ای که ایران گفته است امروز به آژانس ارائه می‌کند چیست. بعد با مدیرکل آژانس و سایر هم‌پیمانان خود در باره واکنشی که باید به آن نشان بدهیم مشورت خواهیم کرد".

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه اوایل مهرماه و پس از آنکه آشکار شد که ایران در حال ساخت یک مرکز جدید غنی سازی اورانیوم در نزدیکی قم است، گفت که ایران تا ماه دسامبر فرصت دارد که فعالیت های هسته ایش را متوقف کند و در غیر این صورت با تحریم های بیشتری رو به رو خواهد شد।

--------------------------------


کردستان - نمایندگی دولت اقلیم کوردستان در سه‌ کشور دیگر گشایش یافت
در چهار چوب سیاست‌های دیپلماتیک دولت اقلیم کوردستان و با پشت‌بستن به‌ راهنمایی‌های رئیس اقلیم کوردستان در ایجاد روابط دیپلماسی، سه‌ نمایندگی دیگر دولت اقلیم کوردستان در کشورهای ایتالیا، آلمان و استرالیا به‌ طور رسمی گشایش یافت.

فلاح مصطفی، مسئول روابط خارجه‌ی دولت اقلیم کوردستان به‌ خبرگزاری پیامنیر گفت: در ادامه‌ی سیاست گشایش دولت اقلیم کوردستان به‌ روی جهان خارج و ایجاد روابط دوستانه‌ بر اساس منافع متقابل با در نظر گرفتن اینکه‌ دولت اقلیم کوردستان شرایط لازم جهت گشایش نمایندگی در این کشورها را دارد تصمیم به‌ گشایش سه‌ نمایندگی در کشورهای ایتالیا، آلمان، و استرالیا گرفتیم.
وی افزود پس از مطالعه‌ی دقیق و تشخیص اهمیت وجود نمایندگی اقلیم کوردستان در این کشورها با احکام شماره‌ (3291، 3292، 3293) روز 26 اکتبر، ریزان حمه‌ صالح قادر به‌ عنوان کاردار دولت اقلیم کوردستان در ایتالیا، دلشاد مصطفی بارزانی به‌ عنوان کاردار دولت اقلیم کوردستان در آلمان و هڤال دسکو سیان به‌ عنوان کاردار دولت اقلیم کوردستان در استرالیان تعیین شدند।
------------------------------------------------

کردستان - مجادله‌ی لفظی تندی میان ائتلاف هم پیمانی کوردستان و نمایندگان عرب و ترکمن پارلمان عراق در گرفت
پس از آنکه‌ پارلمان عراق فدرال پس از چندین نشست در تصویب قانون جدید انتخابات عراق فدرال ناکام ماند، آنرا به‌ شورای سیاسی امنیت ملی ارسال کرد و این شورا با اتخاذ سه‌ پیشنهاد آنرا به‌ مجلس باز گرداند.

یک منبع خبری از پارلمان عراق فدرال که‌ نخواست نامش فاش گردد اعلام کرد در جلسه‌ی امروز پارلمان، اختلاف نظر میان نمایندگان در مورد مسأله‌ی کرکوک شدت گرفت و مجادله‌ی لفظی تندی میان خالد شوانی، عضو ائتلاف هم پیمانی کوردستان با فوزی اکرم ترزی، نماینده‌ی ترکمن جریان صدر در پارلمان و عمر جبوری، عضو فراکسیون عربی پارلمان در گرفت.

این منبع خبری از پارلمان افزود درگیری لفظی میان خالد شوانی با دو نماینده‌ی دیگر، رئیس پارلمان را ناچار به‌ مداخله‌ کرد و با مشت کوبیدن به‌ میز خود سعی در اداره‌ی نشست را داشت।
---------------------------------

خارجی - مشاور امنیت ملی آمریکا به ایران هشدار داد
مشاور امنیت ملی آمریکا به ایران در مورد ادامه‌ی برنامه‌های هسته‌ایش هشدار داد.

به گزارش ZAGROS tv، ژنرال "جیمز جونز"، مشاور امنیت ملی آمریکا به ایران در مورد ادامه‌ی برنامه‌های هسته‌ایش هشدار داد.

وی در کنفرانس خبریی در واشنگتن گفت: "اگر ایران در رد درخواست‌های جامعه‌ی بین المللی برای کنار نهادن برنامه‌های هسته‌ایش مصر باشد، آنگاه برای مقابله با ایران همه‌ی گزینه‌ها را مفتوح می‌گزاریم."

مشاور امنیت ملی ایالات متحده‌ی آمریکا افزود: "در کوتاه مدت منتظر نتیجه‌ی مذاکرات ایران و جامعه‌ی بین المللی هستیم، اما اگر مذاکرات هیچ نتیجه‌ی مثبتی به همراه نداشته باشد، آنگاه ما خود را برای موضع گیری و مقابله با ایران آماده می‌کنیم।"
----------------------------------------

خارجی - فرمانده‌ی سپاه‌ پاسداران ایران: اگر تصور کنیم مردم پشتوانه‌ی نظام هستند، اشتباه‌ فکر کرده‌ایم
- فرمانده‌ی سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی ایران طی سخنانی خطاب به‌ پاسداران و طلاب استان آذربایجان غربی گفت که‌ اگر تصور کنیم مردم پشتوانه‌ی نظام هستند، اشتباه‌ فکر کرده‌ایم.


به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه‌، "سردار محمد علی جعفری"، فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران ایران دیروز(چهارشنبه‌-28اکتبر) در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی در مقابل جمعی از پاسداران و طلاب این استان مدعی شد بیان داشت: "اگر تصور کنیم که‌ مردم پشتوانه‌ی این نظام هستند، اشتباه فکر کرده‌ایم."

وی افزود: "همچنین اگر بپنداریم که‌ این نظام با صلابت به‌راه خود ادامه می‌دهد و خطراتی آنرا تهدید نمی‌کند، اشتباه‌ می‌کنیم."


فرمانده‌ی سپاه‌ پاسداران ایران با اشاره‌ به‌ اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، خاطر نشان کرد: "شعله‌های آتش هنوز خاموش نشده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر