Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

ادامه‌ی بازجویی از فریبا پژوه و هتاکی زندانبان و بازجویان به وی




ادامه‌ی بازجویی از فریبا پژوه و هتاکی زندانبان و بازجویان به وی
با گذشت 52 روز از بازداشت فریبا پژوه روزنامه‌نگار زندانی وی هم‌چنان مورد بازجویی‌های طولانی قرار می‌گیرد و تحت فشار و هتاکی زندانبانان در زندان اوین به سر می‌برد.

با گذشت 52 روز از بازداشت فریبا پژوه روزنامه‌نگار زندانی وی هم‌چنان مورد بازجویی‌های طولانی قرار می‌گیرد و تحت فشار در زندان به سر می‌برد।به گزارش هرانا به نقل از واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، فریبا پژوه روزنامه‌نگار زندانی شاهد رفتار غیرقانونی و زشت زندانبانان و بازجویان نبست به خود. هتاکی و فحاشی زندانبانان و بازجویان به وی و خانواده‌ی این وبلاگ‌نویس به طور مداوم در طول هفته‌های اخیر برای تضعیف روحیه‌ی وی در زندان صورت می‌گیرد. بازجویان حتا او را تهدید به بازداشت اعضای خانواده‌ی وی کرده‌اند و برگه‌‌هایی را تحت عنوان حکم بازداشت خانواده‌ی وی برای تحت فشار قرار دادن وی نشان‌اش می دهند.فریبا پژوه که امروز نیز توانسته بود با خانواده‌ی خود دیداری داشته باشد، در حالی هم‌چنان تحت بازداشت به سر می‌برد که هیچ اتهام رسمی از سوی نهادهای قضایی اعلام نشده است. گفته می‌شود بعد از اتهامات اولیه که با توجه به نبود مدارک از آن‌ها نامید شده‌اند، اکنون در حال پی‌گیری اتهامی مبنی بر شرکت در اغتشاشات اخیر هستند و این روزنامه‌نگار را با برخوردهای زشت و فحاشی‌های مداوم و تهدید بازداشت اعضای خانواده تحت فشار می‌گذارند./پایان خبر


-----------------------------------------


پیام کیوان صمیمی از زندان اوین
آنچه از پی می‌آید پیام کوتاه کیوان صمیمی، فعال ملی مذهبی و مدیرمسوول نشریه توقیف شده نامه است که در زندان اوین نوشته شده است. این نوشته کوتاه بی‌شک دلالت بر ایستادگی و مقاومت این مبارز دیرین دارد که از زمان رژیم شاهنشاهی تاکنون بر علیه ظلم مبارزه کرد و تاوان این مبارزه را در انفرادی‌ها پس داده است: کـــــوتاه از بند 209 اویــــــن محکم و پر اراده بر سر آرمان های پاکم جهاد می کنم، بیرونی و درونی؛ و البته رسول جهاد درونی را بزرگ تر و مهم تر نامید. پس بدرود بر « من ». ســــلام بر « ما ».
کیوان صمیمی

------------------

نامه به شورای حقوق بشر سازمان ملل برای آزادی بهمن احمدی امويی
انجمن پژوهشگران ايران در نامه ای به رئيس شورای حقوق بشر سازمان ملل از اين شورا خواسته است برای آزادی بهمن احمدی امويی، به جمهوری اسلامی فشار بياورد.
انجمن پژوهشگران ايران در نامه ای به رئيس شورای حقوق بشر سازمان ملل از اين شورا خواسته است برای آزادی بهمن احمدی امويی، به جمهوری اسلامی فشار بياورد।به گزارش هرانا به نقل از رادیو فردا ، در اين نامه آمده است: بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار و نويسنده از سی ام خردادماه پس از انتخابات رياست جمهوری ايران بازداشت شد و همچنان در بند ۲۰۹ اطلاعات زندان اوين بسر می برد. او از حق داشتن وکيل نيز محروم بوده است. بهمن امويی پيشتر نيز بخاطر حمايتش از حقوق زنان، به زندان محکوم شده بود.

-------------------------

افشاگری یک افسر ارشد نیروی انتظامی
افشاگری یک افسر ارشد نیروی انتظامی20 مهر88وبلاگ حرف حساب: ایمیل وارده (نقل به مضمون بنا به درخواست ایمیل کننده): افسر ارشد یکی از مناطق کشور در گفتگوی خصوصی با یکی از بستگانش می گوید که خود او به موسوی رای داده است و از خشونت های صورت گرفته شدیدا ناراحت است ولی چون هنوز نظام ساختاری نیروی انتظامی از سرپیچی ترس دارد کمی وقت لازم است تا بدنه ی اصلی و افسران ارشد از دستور برخورد با مردم آشکارا سرپیچی کنند. وی می گوید ولی حتی در همین موقعیت هم ماموران نیروی انتظامی به این دلیل که نیروی های بسیجی در صحنه هستند مجبور می شوند با خشونت رفتار کنند ولی وقتی به جایی دور از چشم آن ها می رسند بچه های دستگیر شده را رها می کنند. وی همچنین گفته که در صورت پافشاری و در صحنه ماندن مردم، نیروهای فراوانی که از برخورد با هموطنانشان نارضی اند و از آماده باش های مکرر خسته شده اند به مردم خواهند پیوست و از کودتاچیان فرمان نخواهند برد.این افسر ارشد از بدنامی نیروی انتظامی بین مردم شدیدا ابراز نارحتی کرده و گفته که در بین همسایگانش احساس شرمندگی می کند و همچنین رفت و آمد و دید و بازدید با اقوام و دوستان را خیلی کمتر کرده است. و همچنین در پایان گفته که امیدوار است بزودی نیروهای مردمی نیروی انتظامی که اکثریت آن را تشکیل می دهند از زیر سایه ی اختناق فرماندهان سپاهی که از خارج نیرو به نیرو تحمیل شده اند و کنترل نیروی انتظامی را به عهده گرفته اند خارج شود.------------------------------حرف حساب: مشاهده ی یکی دیگر از هموطنان در روز تجمع در بهشت زهرا نیز حادثه ای شبیه همین را ذکر می کرد که نیروهای انتظامی حدود 19 یا 20 نفر از مردم را که دستگیر کرده بودند و در مینی بوس نگه داشته بودند ولی وقتی با شعار «نیروی انتظامی حمایت حمایت» روبرو شدند آن ها را آزاد کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر