Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

مجله ماريان در فرانسه با عنوان «گروگان و گروگان»

تصوير قيام در جهان 30.10.2009 برابر با8آبان 1388




مجله ماريان در فرانسه با عنوان «گروگان و گروگان»

«...... رژيم تهران خود را براي گراميداشت 4نوامبر، سي امين سالگرد گروگانگيري سفارت آمريكا كه محمود احمدي نژاد يكي از عناصر اصليش بود ، آماده ميكند. اما اپوزيسيون ايران هم خود را آماده ميكند كه در اين روز تظاهرات كند و گراميداشت رسمي پاسداران انقلاب را «منحرف» كند. نه اينكه آنها با پايمال كردن انتخاب مردم و به خون كشيدن ، مردم خودشان را به گروگان گرفته اند ؟ آنها(مخالفان) از يك روز سبز ـ رنگ مخالفان ـ و خيلي داغ در پايتخت همه خطرها خبر ميدهند..........». .

مجله ماريان، همچنين كاريكاتور احمدي نژاد و بمب اتمي را به عنوان كاريكاتور هفته انتخاب كرده است.

در تيتر آن آمده است: احمدي نژاد: ايران به بمب اتم نياز ندارد. در تصوير احمدي نژاد ميگويد ، بخاطر اينكه يك بار پرتش كنيم تمام ميشود.

رادیو فرانسه

سنای آمریکا خواستار شد : تشدید مجازات ها علیه ایران و "شناسایی" عوامل سرکوب در این کشور


مصوبۀ کمیسیون بانک های سنای آمریکا تدابیر موجود در خصوص مسدود کردن دارایی های شخصیت های رژیم اسلامی ایران از جمله اعضای سپاه پاسداران را تشدید نموده است. این مصوبه همچنین معاملات تجاری دولت آمریکا را با شرکت هایی منع کرده که در حوزۀ انرژی و فن شناسی های حساس با ایران همکاری می کنند.

به موازات این مجازات ها، نمایندگان سنای آمریکا بر مسألۀ حقوق بشر در ایران نیز در مصوبۀ تازۀ خود تأکید کرده اند.

رئیس کمیسیون بانک ها در سنای آمریکا در ادامۀ اظهارات خود افزوده است : "هر یک از ما عمیقاً از مشاهدۀ این امر بهت زده شدیم که چگونه رژیم ایران شهروندان خود را به خاطر مطالبۀ انتخابات عادلانه و آزاد در کشورشان با خشونت سرکوب کرد."

مصوبۀ کنگرۀ آمریکا دربرگیرندۀ قطعنامه ایست که از رئیس جمهوری آمریکا خواسته تا با اعمال فشار بر حکومت ایران خواستار رعایت آزادی های فردی شهروندان این کشور شود.

این قطعنامه همچنین از پرزیدنت اوباما می خواهد تا با شناسایی عاملان نقض حقوق بشر در ایران مانع ورود احتمالی آنها به خاک آمریکا شود.

انتقاد علی لاریجانی از شعار مرگ بر روسیه وچین

در آستانۀ برگزاری راهپیمایی سیزده آبان که معترضان گفته اند آن را به فرصت انتقاد از وضع موجود در کشور بدل خواهند کرد، رئیس مجلس اسلامی ایران، علی لاریجانی، با انتقاد از شعار "مرگ بر روسیه و چین" که عموماً از سوی معترضان سر داده می شود گفت : "چه معنی دارد که شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" را خط می زنیم."
پیش از این رئیس مجلس اسلامی ایران ضمن انتقاد از شعارهای معترضان در راهپیمایی روز قدس گفته بود : آیا شعارهای "نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی" یا "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" مایۀ عزت و سربلندی جمهوری اسلامی است؟

دراین حال، حجت الاسلام محمدی نمایندۀ ولی فقیه در سازمان بسیج ضمن هشدار به حضور معترضان در راهپیمایی سیزدهم آبان گفت : این اقدام "شیطنت" بوده و خلاف خط امام و رهبری است.

حکم اعدام برای سه تن از دستگیر شدگان رویدادهای اخیر

سید علیرضا آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است که دادگاه انقلاب تهران برای سه تن از دستگیر شدگان رویدادهای اخیر کشور که از آنان به عنوان اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران و انجمن پادشاهی ایران یاد کرده حکم اعدام صادر نموده است.

رئیس کل دادگستری تهران با دفاع از احکام صادره گفته است : محکومین به اعدام "ضدانقلاب" هستند و نمی توان آنان را با جوانی که به گفتۀ وی به دلیل علاقمندی به نظام در تجمعات شرکت کرده مقایسه کرد. زیرا، به گفتۀ علیرضا آوایی حتا داگر حوادث بعد از انتخابات در ایران روی نمی داد این محکومان علیه نظام جمهوری اسلامی دست به اقدام می زدند.
به گزارش خبرگزاری فارس روابط عمومی دادگستری تهران پیش از این اعلام کرده بود که احکام اعدام صادر شده برای این افراد غیرقطعی بوده و قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است

ایران / آزادی بیان ایران در فهرست "سازمان گزارشگران بدون مرز "


در ایران مقامات این کشور از گزارش های مجامع بین المللی در مورد محدو دیت های آزادی بیان و آزادی های فردی ناخشنودند.
به نوشته یک سایت ایرانی به نام "شهرزاد نیوز" که از داخل کشور منتشر می شود ، در فهرستی که در روزهای اخیر از سوی موسسه مطالعاتی "لگاتوم" از شاخص رونق در سال دو هزارو نه میلادی منتشر شده ، ایران در میان یکصدو چهار کشور جهان از نظر وجود آزادی های فردی در مقام یکصدو یکم قرار گرفته است. درهمین رده بندی، ایران از نظر "وجود نهاد های دموکراتیک" در ردیف نودو سوم قرار گرفته است.

به هرحال ، به گزارش منابع خبری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران طی سخنانی در تهران با اشاره به آخرین گزارش "سازمان گزارشگران بدون مرز در پاریس " گفته است : "قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در ردیف یکصدو هفتاد و ششم ناعادلانه و برای ارائه چهره نامناسب از جمهوری اسلامی است ".

غافلگیر شدن خامنه ای از انتقاد رو در روی یک دانشجو

در دیدار روز چهارشنبه خامنه ای با جمعی از دانشجویان، یکی از دانشجویان معترض و حاضر در جلسه به نام محمود وحیدنیا از دانشگاه شریف و برندۀ المپیاد جهانی ریاضی بعد از برخاستن از میان جمع به مدت بیست دقیقه از پشت تریبون انتقادات صریحی از نظام اسلامی و شخص رهبر جمهوری اسلامی طرح کرده است.
این جوان دانشجو یکسونگری در روش کار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را که ریاستش به دستور رهبر جمهوری اسلامی تعیین می شود و نیز حاکم شدن فضای امنیتی بر رسانه ها و روزنامه های منتقد را سرزش کرده و روند مسلط بر مطبوعات کشور را ویرانگر توصیف نموده است.

این دانشجو سپس با به پرسش کشیدن انتقادناپذیری رهبر جمهوری اسلامی ایران مراجع مهمی نظیر شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را خطری بزرگ برای دموکراسی در ایران دانسته است.

بر اساس گزارش های شاهدان عینی،خامنه ای که برای اولین بار علناً و مستقیماً، آنهم از سوی یک جوان دانشجو، مورد انتقاد و در مقام پاسخگویی قرار گرفته بود از به وجود آمدن این وضع غافلگیر شد و پاسخ های پراکنده و نامنسجی به انتقادها و پرسش های طرح شده از سوی این جوان ارایه نمود و در پایان نیز بدون اقامۀ نماز جماعت محل ملاقات را ترک کرد.

انتقاد از رهبر در بیت و در حضور او از سوی یک جوان دانشجو نه تنها در نوع خود رویدادی بی سابقه است، بلکه از نظر نمادین نیز بسیار گویا و پرمعناست.

رادیو صدای آلمان

انتقاد عفو بین‌الملل از خامنه‌ای

عفو بین‌الملل اظهارات روز چهارشنبه خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد و از او خواست این سخن خود را پس بگیرد که انتقاد و اعتراض به نتایج انتخابات "جرم" بوده است.

خامنه‌ای روز چهارشنبه (۶ آبان/۲۸ اکتبر) در دیدار گروهی از برندگان المپیادهای علمی اعتراض و انتقاد به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد را "بزرگترین جرم" خواند. آقای خامنه‌ای گفت: «زیر سؤال بردن اصل انتخابات بزرگترین جرمى بود كه انجام گرفت.»
مالکوم اسمارت، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای عفو بین‌الملل می‌گوید، آیت‌الله خامنه‌ای در اظهارات خود، انتقاد و مخالفت‌های صلح‌آمیز و مشروع با روندهای سیاسی و نارضایتی را "مجرمانه" می‌داند.
به گفته‌ی مدیر خاورمیانه و آفریقای عفو بین‌الملل، مقام‌های ایران در برخورد با پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری، همچنان به نقض پی در پی حقوق شهروندان ایران ادامه می‌دهند. به گفته‌ی عفو بین‌الملل، رهبران ایران تلاش می‌کنند دهان مردم را ببندند و آنها را به سکوت وادارند.


اتحادیه‌ی اروپا وضعیت حقوق بشر در ایران را شدیدا نگران‌کننده خواند

رهبران کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در نشست خود در بروکسل از وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. در پیش‌نویس بیانیه‌ی نشست عالی بروکسل در روز جمعه (۳۰ اکتبر ـ ۸ آبان) آمده است، دولت‌های اروپا «عمیقا نگران اعدام‌ها، سرکوب خشونت‌آمیز مخالفان و محاکمه‌ی تعداد زیادی از خبرنگاران، مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی» هستند. نشست عالی اتحادیه‌ی اروپا همچنین خواستار «آزادی سریع و بدون قید و شرط» کارمندان بازداشت‌شده‌ی سفارت‌خانه‌های اروپایی شده‌ است. در این پیش‌نویس همچنین در مورد برنامه‌ی اتمی ایران ابراز نگرانی شده و از ایران خواسته شده که طرح پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای فیصله بخشیدن به این اختلاف را بپذیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر