Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

احتمال اعدام یک زن زندانی


احتمال اعدام یک زن زندانی
فعالان حقوق بشر در ایران
دادسرای جنایی امروز در تماس تلفنی با خانواده‌ی شاکی اکرم مهدوی از اجرای حکم اعدام وی در یک‌شنبه‌ی هفته‌ی بعد خبر داده است. اکرم مهدوی در سال ۸۲ به اتهام قتل شوهر ۷۴ ساله اش بازداشت و چهار سال است که در زندان به سر می برد
خبرگزاری هرانا : دادسرای جنایی تهران در طی روز جاری تماس تلفنی با خانواده‌ی شاکی پرونده‌ی اکرم مهدوی زندانی محکوم به اعدام از آنان خواسته است که ساعت 3 بامداد یک‌شنبه هفته‌ی بعد با حضور در زندان اوین شاهد اجرای حکم اعدام باشند.
این در حالی است که این موضوع به مینا جعفری وکیل اکرم مهدوی ابلاغ نشده است. در پی‌گیری‌های خانم جعفری قاضی اجرای احکام جنایی صحبت‌های خانواده‌ی شاکی را تکذیب کرده است.
با توجه به اتفاقات پیش‌بینی نشده در دستگاه قضایی بیم اجرای این حکم در هفته‌ی آینده می‌رود.
----------------------------------------
بازداشت 12 تن از اعضای کانون صنفی معلمان
فعالان حقوق بشر در ایران
امروز سه شنبه، بیش از 12 نفر از اعضای کانون صنفی معلمان که قرار بود به مناسبت روز جهانی معلم در منزل علی اکبر باغانی، دبیر کل این کانون جمع شوند توسط مامورین امنیتی بازداشت شدند
خبرگزاری هرانا: امروز سه شنبه، بیش از 12 نفر از اعضای کانون صنفی معلمان که قرار بود به مناسبت روز جهانی معلم در منزل علی اکبر باغانی، دبیر کل این کانون جمع شوند، پیش از برگزاری نشست توسط مامورین امنیتی بازداشت شدند. .
به گفته یکی از منابع آگاه قرار بود در این جلسه در رابطه با روز جهانی معلم و هم چنین معلمان دربند صحبت شود که پیش از رسیدن اعضای کانون به محل برگزاری جلسه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل شدند، هم چنین گفتنی است کانون صنفی معلمان به صورت مستمر روزهای سه شنبه جلساتی را برگزار می کند و تا امروز هیچ منع قانونی برای این جلسات بوجود نیامده بود.
اسامی 12 نفر از افراد بازداشت شده عبارت است از: علیرضا جوادی، علی اکبرباغانی، محمود بهشتی لنگرودی، محمود دهقان آزاد، اسماعیل عبدی، مهدیه بهلولی، آقای نیک نژاد، خاتون بادپر، مجتبی قریشیان، عباس معارفی، محمد نوری و آقای جوادپور.
این منبع از احتمال بازداشت دیگر اعضای کانون صنفی معلمان خبر داد।
------------------------------
تحت فشار قرار دادن زندانیان زن در زندان اوین
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
سلب امکانات اولیه و تحت فشار قرار دادن زنان زندانیان سیاسی در زندان اوینبنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین ، زنان زندانیان سیاسی از قرنطینه به بند زنان زندان اوین منتقل شدند و به آنها گفته شده است که پتوهای زیر انداز و روانداز را باید خانواده های آنها با شرایط تعیین شده توسط زندان تامین کنند. از اوایل هفتۀ گذشته تمامی زنان زندانی سیاسی از قرنطینه به بند زنان منتقل شدند و تقریبا همۀ آنها در یک سلول بسر می برند. دانشجویان زندانی شبنم مددزاده و مهسا نادری ،فاطمه ضیائی ،عاطفه نبوی و ....، همراه با سایر زندانیان سیاسی که از قبل در این بند زندانی بودند مانند خانم صدیقه فلاحت نژاد و نازیلا دشتی قرار دارند.از طرفی دیگر به زندانیان سیاسی اعلام شده است که پتوهای زیر انداز و روانداز را که برای استراحت استفاده می کنند باید توسط خانواده های آن تامین گردد . پتوها باید شرایطی را که زندان تعیین می کند را دارا باشد که از جملۀ آنها حاشیه نداشتن پتوها یافتن چنین پتوهایی در بازار به سختی می باشد همچنین به زندانیان اعلام شده است که هر 6 ماه یکبار لباسهای مورد نیاز خود را با شرایط تعیین شده از طرف زندان از طرف خانواده های آنها باید تامین شود.وضعیت غذائی زندان به لحاظ کمی وکیفی بسیار کم و قابل مصرف نیست .زندانیان باید عملا غذای مورد نیاز خود را از فروشگاه زندان با چندین برابر قیمت معمول خریداری نمایند. کیفیت مواد غذائی آن پایین و در اکثر موارد تاریخ مصرف آن گذشته است . این فروشگاهها برای اخاذی از زندانیان بی دفاع توسط عوامل زندان برپا شده است . زندانیان سیاسی همچنین باید ماهیانه مبلغی را بابت بودن در سلول به زندان بپردازند. در حالی که هزینه تاسیسات دولتی از پول مالیات و امکانات ملی مردم ایران بودجه سازی می شود.همچنین چندین برابر ظرفیت سلولها، زندانی در آن جای داده شده است و وضعیت بهداشتی سلولها اسف بار است . زندانیان سیاسی از درمان جدی محروم هستند و ناراحتی های حاد آنها را با مسکن بصورت مقطعی درمان می کنند. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قطع امکانات اولیه بر روی زندانیان و تحت فشارهای مختلف قرار دادن آنها را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به شرایط غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زن در ایران است.
14 مهر 1388 برابر با 06 اکتبر 2009گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:دفتر دبیرکل سازمان مللکمیساریای عالی حقوق بشرکمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپاسازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر
--------------------------------------------------
فیلم؛ اعتراض دانشجویان شهرکرد: مرگ بر دیکتاتور


-----------------------------
جایزه دیگری برای فعالان حقوق زنان ایران
سایت روز: جایزه صدای آزادی موسسه دای کوادریج DIE QUADRIGE آلمان به کمپین یک میلیون امضا برای مبارزه در راه تغییرقوانین تبعیض آمیز داده شد. درمراسم اعطای این جایزه، رضوان مقدم از اعضای کمپین، فریبا داوودی مهاجر فعال حوزه زنان و ژاله گوهری حضور داشتند و به سخنرانی در مورد ویژگی های مختلف این جنبش اجتماعی پرداختند.
در این مراسم فریبا داوودی مهاجر درمورد استراتژی ها واهداف کمپین، ژاله گوهری در مورد جنبش زنان ایران و تاثیرات آن درفضای سیاسی اجتماعی ایران ورضوان مقدم درباره روش هایی که کمپین برای ارتباط با جامعه به کار می برد سخن گفتند.
فریبا داووی مهاجر از شرکت کنندگان در این مراسم در مصاحبه با روز گفت: کیفیت این مراسم بسیاربالا بود وشخصیت های مهمی از پارلمان اروپا از جمله رییس جمهور صربستان حضور داشتند و هنگام اعطای جایزه به شدت کمپین را مورد تشویق قرار دادند. دراین برنامه همچنین فیلمی از فعالیت های کمپین یک میلیون امضا پخش شد. اعطای چنین جوایزی می تواند به گسترش فعالیت های کمپین درداخل کشور و ارتقا وضعیت حقوق بشر به صورت عام و حقوق زنان به صورت خاص درایران کمک کند؛ چرا که فعالیت های کمپین یک میلیون امضا به هیچ وجه جدا از حقوق بشر نیست.
وی افزود: به نظر می رسد که این قبیل جوایز می تواند موجب ایجاد یک چتر امنیتی برای کمپین یک میلیون امضا شود ومسوولین ما متوجه شوند که تمام دنیا کمپین میلیون امضا را می شناسد وبه فعالیت های زنان ایرانی به دیده احترام نگاه می کند. فعالیت های زنان در ایران توانسته درچند سال گذشته برای همه ایرانیان عزت واحترام جهانی پدید بیاورد. نکته قابل توجه این است که اکثر شخصیت های سیاسی دنیا با فعالیت های این کمپین آشنایی دارند و آن را به عنوان یک حرکت بدون خشونت می شناسند و احساس می کنند که جامعه ایرانی از بلوغ و رشد یافتگی خاصی برخوردار است که می تواند مطالبات خود را با روش های مدنی و مدرن وغیرخشونت آمیز به دست بیاورند وبرای آن مبارزه کنند.
خانم مهاجر افزود: واکنش به سخنرانی های ایرانی ها بسیارخوب بود به صورتی که گورباچف بعد ازسخنرانی فعالان زنان ایرانی به نشانه احترام از جای خودبلند شد. در عین حال ایران تنها کشوری بود که از دیگر کشورهای خاورمیانه جایزه ای دریافت کرد. جایزه کمپین یک میلیون امضانقدی است کمپین از دریافت این جایزه خودداری کرد، چراکه فعالان کمپین در ایران معتقدند که با استقلال می توانند به راهشان ادامه بدهند. همان طور که کمپین درموارد قبلی هم از گرفتن جوایز نقدی خودداری کرده است.
دراین مراسم به میخاییل گورباچف و واسلاو هاول وبرخی دیگر شخصیت های هنری و سیاسی هم جایزه داده شد। در این مراسم که در روز وحدت دو آلمان برگزار می شود، به شخصیت هایی که توانسته اند درحوزه دموکراسی تاثیر گذار باشند جوایزی اهدا می شود.
-------------------------
بازداشت یک فعال مدنی در کرمانشاه
آژانس خبری موکریانسرویس حقوق بشر
یک فعال فرهنگی و مدنی اهل کرمانشاه به نام فریدون رازیانی جمعه گذشته در کرمانشاه بازداشت و روانه زندان گردید.
رازیانی که عضو تحکیم وحدت و پرستار در بیمارستان شهدا در کرمانشاه می باشد پس از بازداشت در تماس کوتاهی با خانواده اش از انتقال خود به زندان اوین خبر داده است.
گفتنی است تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت نامبرده از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر