Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

نامه هنگامه شهیدی از بند ۲۰۹ اوین به مادرش



نامه هنگامه شهیدی از بند ۲۰۹ اوین به مادرشچهار شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴ اکتبر ۲۰۰۹
کانون زنان ایرانی : هنگامه شهیدی ،روزنامه نگاری که بیش از یکصد روز است در زندان اوین در بازداشت موقت به سر می برد ، به مناسبت روز تولد مادرش نامه ای به او نوشته است که توسط خانواده اش برای انتشار در اختیار کانون زنان ایرانی قرار گرفته است
برای میلاد مادرم
مادرم ، ضربان قلبت عشق را در رگهایت که اکنون از فشار روزهای سخت ساخته دست بشر مسدود شده است همچنان جاری می کند و امید زندگانی را و نگاه به آسمان آبی را که شاید حالا هم کمی خاکستری شده باشد از روزنه های سخت و سیمانی دیوارهای سرد و سنگین و ساکت اوین به من ، به هنگامه ات تزریق می کند. ضرب آهنگ قلبت ای مادر نوید زندگی است . بشارت روزهایی است که می آیند و مژده آسمان آبی را در آینده ای نزدیک برایمان به ارمغان می آورند. روزهایی که بی شک در راهند و می آیند و ما چشم در راه آن روزها می مانیم که وعده خداوند است که صبح نزدیک است "الیس الله بصبح ٍقریب".امروز ۵۴ سال است که تنها با نام "عشق" قلبت در سینه می تپد...همان قلبی که هم سلولی ام "رویا "می گوید با صدای آن آشناست و با صدایت که مرا بارها خوانده ای چه اشکها که ریخته است.
همان قلبی که "فریبا "را به جای مادرش به سوی خود کشید وروی آن سر گذاشت و های های گریست. مادرم ! چند روزی است که ریتم ضربان قلب من با نا هماهنگی های ضربان قلب تو هماهنگ شده است. درست مانند نوای زندگی ام که سه ماه و نیم است مانند قلب من و تو ناهماهنگ می نوازد و گویی سمفونی "وحشت"به راه انداخته اند.مادرم از تو نشنیده ام اما خواهرانم به من گفته اند به آنها گفته ای تا مرا از اوین خارج نکنی قلبت را به تیغ جراهی نخواهی سپرد. مادر! من به آن قلب مهربان تا سالهای سال نیازمندم.التماس می کنم حال که راه ازادی من به حکم دادستان کل کشور مسدود شده است ، در این سلولهای سیمانی نگرانی مرا دو چندان مکن و رگهای قلبت را به آزادی بسپار...
هنگامه شهیدی ۲۲ مهر ۱۳۸۸زندان اوین بند ۱ نسوان اطاق ۱۴
---------------------------------------------
تجمع کارگران خباز سقز در مقابل اداره کار

بنا به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری عده کثیری از کارگران خباز شهر سقز در اعتراض به عدم پذیرش درخواست آنان جهت افزایش دستمزدها در مقابل اداره کار این شهر تجمع نمودند.
در گزارش مذکور آمده است در پی برگزاری مجمع عمومی کارگران خباز شهر سقز در 8 مرداد ماه سال جاری و تنظیم درخواستی توسط هیئت مدیره انجمن خبازان جهت افزایش دستمزدها و عدم رسیدگی رئیس اداره کار به درخواست مربوطه، کارگران به صورت منفرد اقدام به تسلیم درخواست های خود نمودند.
به دنبال عدم رسیدگی اداره کار شهر سقز به درخواست های انفرادی کارگران، آنان در اعتراض به این امر روز سه شنبه 21 مهرماه در مقابل اداره کار تجمع و اعلام کردند چنانچه به درخواست آنان رسیدگی نشود به تجمع خود و کاهش تولید در روزهای آینده ادامه می دهند.
سرانجام هنگامی که مقامات اداره کار با اعتراض کارگران مواجه شدند پرونده های آنان را تحویل گرفتند و به این ترتیب اولین تجمع کارگران خباز به پایان رسید।
----------------------------------
تعطیلی دهها محل کسب در سقز

از سقز خبر می رسد نیروی انتظامی رژیم اسلامی دهها مغازه و محل کسب را در این شهر به دلیل فعالیت سیاسی صاحبان آنها تعطیل نمود.
اخبار منتشره حاکی است نیروهای انتظامی رژیم بیش از 100 مغازه و محل کسب در نقاط مختلف این شهر را در حالی که صاحبان آنها از این امر اطلاعی نداشتند پلمب نموده اند।
---------------------------------
واکنش دیده بان حقوق بشر در قبال ادامه اعدام کودکان در ایران

در پی اعدام "بهنود شجاعی" نوجوانی که در کودکی مرتکب قتل شده بود دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای نگرانی عمیق خود را از ادامه اعدام کودکان در ایران ابراز داشت.
"جو استورک" معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر در این زمینه گفت تصمیم مقامات دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای به دار آویختن متهمان نوجوان برخلاف تعهدات بین المللی، شوکه کننده و بی رحمی آشکار در قبال ساده ترین شئون انسانی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر