Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

حکومت ایران درصدد شناسایی شهروندان مخالف در کشورهای خارجی است




حکومت ایران درصدد شناسایی شهروندان مخالف در کشورهای خارجی است
حکومت ایران می‌کوشد از طریق عوامل خود، مخالفان‌اش را در خارج شناسایی کند و آنان را زیر فشار قرار دهد.

به‌ گزارش رادیو دویچه‌وله‌، "مانفرد موک"، معاون سرپرست سازمان حفاظت از قانون اساسی ایالت هامبورگ آلمان، اعلام کرده‌ است که نیروهای امنیتی حکومت ایران معترضان ایرانی را که در خارج تظاهرات می‌کنند، می‌پایند و می‌کوشند آنان را شناسایی کنند.

حفاظت از قانون اساسی عنوان یک دستگاه اطلاعاتی و امنیتی در آلمان است و سازمان حفاظت از قانون اساسی زیر نظر وزارت کشور قرار دارد.

هشدار مانفرد موک، مقام امنیتی آلمانی در شامگاه چهارشنبه، ۱۴ اکتبر (۲۲مهر) در یک برنامه‌ی تلویزیونی به نام "پانوراما" در شبکه‌ی یک آلمان (ARD) پخش شده است.

برنامه‌ی "پانوراما" حاوی گزارشی بوده است که نشان می‌دهد عوامل حکومت ایران به اشکال مختلف مخالفان حکومت را تهدید می‌کنند و زیر فشار قرار می‌دهند.

در برنامه‌ی "پانوراما" آمده است که وزارت خارجه‌ی آلمان در پی پرسش گزارشگران این برنامه، کتبا تأیید کرده که دولت ایران مدام از آلمان خواهان اعمال محدودیت بر آزادی ایرانیان مقیم آلمان در بیان نظراتشان شده است.

در برنامه‌ی "پانوراما" آمده است که رژیم ایران برای زیر نظر داشتن مخالفان خود جاسوس‌گیری می‌کند. در این برنامه یک مورد مستند شده است. یک ایرانی مقیم برلین به نام "رحیم ترکاشوند" شرح می‌دهد که پنج سال پیش در سفر به ایران دستگیر شده، یک هفته در زندان بوده و زیر فشار قرار گرفته که وقتی به آلمان برگشت برای رژیم خبرچینی کند. او می‌گوید که از ترس می‌پذیرد، اما پس از برگشت به آلمان به نزد پلیس می‌رود و ماجرا را شرح می‌دهد.

"علی‌رضا شیخ عطار"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان چنین خبرهایی را تکذیب کرده است. شیخ عطار در مصاحبه با "پانوراما" گفته است که دستگاه امنیتی ایران تکنیک‌هایی دارد برای آنکه بداند در هر نقطه از جهان چه می‌گذرد و از این رو به جاسوس‌گیری نیاز ندارد.



//////////////////////////////////////////////


کردستان - انتصاب استاندار زن به مثابه جنگ با قرآن و پیامبر خداست قرآن ضد زن و ضد بشر میباشد
یکی از مراجع تقلید، انتصاب استاندار زن را به مثابه جنگ با قرآن و پیامبر خدا و خلاف شرع دانست.


به گزارش رادیو فرانسه، آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید، در دیدار با نایب رئیس مجلس و شماری از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی از مخالفت شدید خود و دیگر مراجع تقلید با انتصاب زنان برای تصدی استانداری استان‌های کشور خبر داد.

وی گفت: "متأسفانه می آیند در قم که مرکز تشییع است اعلام می کنند که برای بعضی از استان‌ها استاندار زن منصوب می کنیم ! مگر می خواهید با قرآن و پیامبر بجنگید که این چنین خلاف شرع می گوئید ؟ شما با چه کسی می خواهید لجبازی کنید ؟ آیا با احکام و مسلمات دین مخالف هستید ؟"


پیش از این نیز مراجع تقلید با تصدی بعضی از وزارت‌خانه‌ها توسط زنان شدیدأ مخالفت کرده بودند.






//////////////////////////////////////////////////////////







کردستان - رئیس اقلیم کوردستان: زمستان روابط کوردستان و ترکیه‌ به‌ سر رسید
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان ضمن استقبال از گفت و گو میان اقلیم کوردستان و ترکیه‌ در سطحی بالا از به‌ سر رسیدن زمستان روابط میان دو طرف خبر داد.

بارزانی در گفت وگویی تلویزیونی با شبکه‌ی "سی ان ان تورک" ضمن استقبال از اقدامات دولت ترکیه‌ جهت حل مسأله‌ی کوردها در این کشور اظهار داشت این اقدام دولت ترکیه‌ تأثیر بسزایی در امنیت منطقه‌ خواهد داشت.

رئیس اقلیم کوردستان افزود زمستان روابط میان اقلیم کوردستان و دولت ترکیه‌ به‌ سر رسیده‌ است و وارد فصل جدیدی از روابط با این کشور‌ شده‌ایم.

بارزانی در بخش دیگری از این گفت وگو در باره‌ی مسأله‌ی حزب کارگران کوردستان موسوم به‌ پ.ک.ک با اشاره‌ به‌ اینکه‌ این یک مسأله‌ی داخلی مربوط به‌ ترکیه‌ است گفت: شرایط ایجاب می‌کند که‌ پ.ک.ک از کوهستان‌ها پایین آمده‌ و سلاح خود را زمین بگذارد و در مقابل دولت ترکیه‌ هم گام‌های مثبت و عملی در این زمینه‌ بردارد.

مسعود بارزانی با بیان اینکه‌ اقلیم کوردستان در قبال سیاست‌های پ.ک.ک مسئول نیست گفت: صحیح نیست که‌ روابط ما با دولت ترکیه‌ با مسأله‌ی پ.ک.ک گره‌ بخورد.

وی افزود اقدام دولت ترکیه‌ در راستای حل مسأله‌ی کوردها ازنگرانی‌های‌ درونی مردم کاسته‌ است که‌ این خود باعث متوقف شدن جنگ خواهد شد و ما با تمام توان از این سیاست‌ دولت ترکیه‌ استقبال خواهیم کرد.

رئیس اقلیم کوردستان در بخش دیگری از گفت و گوی خود ضـمن تأکید بر حل مسأله‌ی پ.ک.ک و دولت ترکیه‌ از طریق گفت و گو تفاهم گفت: برای حل مسأله‌ی کورد در ترکیه‌ باید اسلحه‌ را کنار گذاشت.

بارزانی با بیان اینکه‌ از هیچ گونه‌ عملیات نظامی حمایت نخواهد کرد گفت: هنگامیکه‌ از صلح و برادری سخن به‌ میان می‌آید باید اسلحه‌ را کنار گذاشت.

رئیس اقلیم کوردستان در بخش دیگری از این گفت وگوی تلویزیونی از گفت و گوی میان اقلیم کوردستان و ترکیه‌ در سطحی بالا استقبال کرد و گفت: همیشه‌ برای جمهوری ترکیه‌ احترام قائل شده‌ام و مائل به‌ دیدار از ترکیه‌ و تقویت روابط با این کشور هستم.

بارزانی ضمن پر اهمیت خواندن موقعیت نفت در روابط دو طرف تصریح کرد نباید نقش آب ترکیه‌ را فراموش کرد.

وی در پایان در پاسخ پرسشی در باره‌ی عضویت ترکیه‌ در اتحادیه‌ اروپا گفت: از صمیم قلب خواستار عضویت ترکیه‌ در اتحادیه‌ اروپا هستم.









//////////////////////////////////////////////////////








عراق - نوری المالکی، اردوغان را نسبت به‌ نقض حاکمیت عراق آگاه ساخت
نوری المالکی نسبت به‌ حفظ تمامیت ارضی عراق، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه‌ را آگاه ساخت و خواستار حل مسأله‌ی نظامیان پ.ک.ک از طریق گفت و گو شد.

علی دباغ، سخنگوی دولت عراق فدرال به‌ خبرگزاری "آسوشیتد پرس" گفت: نوری المالکی در کنفرانس خبری مشترکی با رجب طیب اردوغان وی را نسبت به‌ نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق آگاه ساخته‌ و خطاب به‌ نخست وزیر ترکیه‌ گفته‌ است:" نقض حاکمیت و تمامیت ارضی از سوی عراق پذیرفتنی نیست."


نوری المالکی همچنین حملات هوایی هواپیماهای ترکیه‌ به‌ خاک اقلیم کوردستان را خلاف توافق‌نامه‌ی میان دو کشور خواند و گفت: پس از تصرف عراق توسط نیروهای آمریکایی در سال 2003 ، نسبت به‌ این موضوع به‌ ترکیه‌ اطلاع داده‌ شده‌ است.

علی دباع افزود المالکی پیشنهاد کرده‌ است نشست سه‌ جانبه‌ای میان کشورهای عراق، ترکیه‌ و آمریکا جهت حل مسالمت مسأله‌ی نظامیان پ.ک.ک برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر