Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

حکم ظالمانه و ضد انسانی بر ضد هیوا بوتیمار



حکم غیر انسانی و ناعادلانه و ضد انسانی بر علیه هیوابوتیمار
8 سال حبس برای هیوا بوتیمار
خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: صالح نیک بخت وکیل مدافع هیوا بوتیمار در گفتگوی کوتاه با خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان اعلام کرد که دادگاه تجدید نظر هیوا بوتیمار را به 8 سال حبس تعزیری محکوم کرد.پیشتر دادگاه بدوی هیوا بوتیمار را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و خرید و فروش مهمات جنگی به 10 سال حبس جمعا 11 سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.
با اعتراض صالح نیکبخت دادگاه تجدید نظر با توجه به دفاعیات انجام گرفته توسط وکیل مدافع هیوا بوتیمار را از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه و با توجه به عدم سوی پیشینه و وضعیت خاص متهم حکم وی را به 8 سال حبس تعزیری کاهش داد.
چهارشنبه 29 مهرماه1388
///////////////////////////////////
تازه ترین گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز پیرامون سرکوب مطبوعات در ایران

سازمان گزارشگران بدون مرز روز سه‌شنبه 28 مهرماه گزارش سالانه خود مربوط به سال 2009 را در مورد وضعیت آزادی مطبوعات در سراسر جهان منتشر ساخت.
بر اساس تازه ‌ترین گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، جمهوری اسلامی از نظر میزان آزادی مطبوعات باز هم به رده‌ های پایین ‌تر جدول سقوط کرده و در میان 175 کشور جهان رده 172 را به خود اختصاص داده است.
//////////////////////////////////////
دو زندانی دیگر در آستانه اعدام

بر اساس گزارش منتشره روز سه شنبه 28 مهرماه 2 زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان اوین منتقل شدند.
این 2 زندانی به نام های "محمدحسن بری و علی علمی" که توسط دستگاه قضایی رژیم به اتهام قتل به مرگ محکوم شده اند صبح روز سه شنبه با هدف اجرای حکم از بند 6 زندان گوهردشت کرج به سلول های انفرادی در زندان اوین انتقال یافته اند।
/////////////////////////////////
طرح شکایت جمعی از جمعی از گماشته گان ولی فقیه سرگرده رژیم علیه میرحسین موسوی خبرگزاری حکومتی "ایرنا" روز سه شنبه 28 مهرماه از طرح شکایت 100 نفر از نمایندگان مجلس رژیم علیه اقدامات میرحسین موسوی خبر داد। بر مبنای گزارش مذکور شکایت این گروه از نمایندگان مجلس اسلامی روز سه شنبه به دفتر "محسنی اژه ای" رئیس دادستانی کل رژیم تحویل داده شده است.
///////////////////////////////
یک نوجوان دیگر برای اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل شد
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج؛ صفر انگوتی صبح امروز از بند 4 زندان گوهردشت به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.صبح روز سه شنبه 28 مهرماه صفر انگوتی که در سن 17 سالگی مرتکب جرم شده بود برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان اوین انتقال داده شد و قرار است که صبح روز چهارشنبه حکم اعدام او به اجرا در آید.در طی 2 هفتۀ اخیر دومین زندانی است که با دستور و تایید قوۀ قضائیه حکم اعدام وی قرار است به اجرا در آید.احکام اعدام کودکان به دستور و با تایید صادق لاریجانی رئیس قوۀ قضائیه که توسط ولی فقیه منصوب شده است به اجرا در می آید.ایران جزء کنوانسیون حمایت از کودک است و ملزم به اجرای آن می باشد ولی ولی فقیه در تعارض با قوانین و معاهدات بین المللی و خواست مردم ایران عمل می کند تا جو رعب و وحشت را بر جامعه حاکم نماید.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام افرادی که در سنین کودکی مرتکب جرم شده اند و نقض کنوانسیون حقوق کودک را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و یونیسف و سازمانهای مدافع حقوق بشر در ساعات باقی مانده خواستار اقدامات فوری و عاجل برای متوقف کردن حکم اعدام این زندانی است.
28 مهر 1388 برابر با 20 اکتبر 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:کمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر