Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

نامه دختر اکرم مهدوي، محکوم به اعدام، به رييس قوه قضاييه



نامه دختر اکرم مهدوي، محکوم به اعدام، به رييس قوه قضاييه

با عرض سلام و احترام، من سيده فاطمه م فرزند مجيد و اکرم مهدوي، دانش آموز سال اول دبيرستان هستم که به علت مشکلات خانوادگي، چند سال است که در مدارس شبانه روزی زندگی می کنم। حدود 6 سال است مادرم را که زندانی است نديده ام। بگذاريد از ته قلب برايتان بگويم از اين زندگی و تنهايی خسته شده هم زندگی بدون مادر خيلی تلخ است. اين سرنوشت اجباری خودم را دوست ندارم. هر روز بايد زخم زبان فاميل هايم را بشنوم. من دختری هستم که پدر خوبی هم ندارم. او معتاد است و هروقت برای سرکشی به شهرمان می آيد به من حرفهای بد می زند. پدرم بعد از طلاق از مادرم با زن ديگری ازدواج کرد و از او نيز دو فرزند دارد. زن پدرم هم از شوهر اولش دو بچه دارد. ببينيد که چه خانواده از هم پاشيده ای دارم! من اول خدا را دارم و بعد شما را که به مادرم کمک کنيد॥ اگر دل بچه سيد سينه سوخته ای را شاد کنيد، خداوند دل شما را شاد می کند। من با اين قلب اندوه بار، هر شب با ناراحتی می خوابم। چرا هيچ وقت کنار مادرم نباشم؟ مگر من با دختر های هم سن و سال خودم چه فرقی دارم؟ مگر من چند سال دارم؟ از وقتی خودم را شناخته ام، نه پدر و نه مادر داشته ام. فقط از آنها اسمی برايم مانده است. ای کاش (می شد) مادرم هر چه زودتر آزاد شود تا بتوانم در کنارش باشم. اگر مادرم آزاد نشود، من به يک دختر بيچاره و بی مادر تبديل می شوم. مهمتر از آن مادرم آبروی من است. من فقط می ترسم که آبرويم پيش عمه هايم و خصوصا پدرم برود. آن هم پدری که از مادرم بد می گويد. آخر من تا چقدر طاقت بياورم . هر کس به من می رسد سرکوفت و طعنه ی مادرم را به من می زند و مرا به خاطر مادرم تشويق به خودکشی می کند. دخترهای حاجی که دلشان از سنگ نيست. آنها دختری مثل مرا درک می کنند. واقعا خدا را خوش نمی آيد که از اول بچگی حسرت يک پدر و مادر خوب توی دلم بماند. من هم مثل دخترهای ديگر مادر می خواهم. همدمی که شبها در اغوشش بخوابم. از شما و فرزنان حاجی خواهش می کنم که با بخشيدن مادرم دل بچه ای سيد را خوشحال کنيد. من هر روز سر نماز برای سلامتی شما و خانواده تان دعا می کنم.
-----------------------------------
وضعیت نگران کننده یک زندانی در بانه

خبر رسیده از بانه حاکی است وضعیت جسمانی "رحیم نگهداری" از زندانیان در بند بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به شدت نگران کننده می باشد.
ماموران امنیتی رژیم "رحیم نگهداری" را روز 20 مهر ماه بازداشت نموده اند و از زمان بازداشت تا هنگام رسیدن این خبر تحت شکنجه های وحشیانه قرار داشته است.
گفته می شود براثر شکنجه ماموران رژیم یک دست وی شکسته شده است و هم اکنون در بیمارستان شهر بانه با مراقبت های ویژه امنیتی تحت مداوا قرار گرفته است.
-------------------------------------------------
تبدیل حکم زندان تعلیقی "مجید اشرف نژاد" به حکم تعزیری

دستگاه قضایی رژیم حکم صادر توسط شعبه 28 دادگاه رژیم در تهران برای "مجید اشرف نژاد" را در اجرای احکام توقیف و به شعبه ۲۸ مرجوع نمود.
دستگاه قضایی رژیم ماه گذشته "مجید اشرف نژاد" را به 3 سال زندان تعزیری به مدت 3 سال تعلیق، محکوم نموده بود اما پس از توقیف و بازگرداندن حکم تعلیقی وی به شعبه 28 دادگاه رژیم توسط اجرای احکام، حکم وی به 3 سال زندان تعزیری و پرداخت 2 میلیون تومان جریمه نقدی تغییر یافته است.
------------------------------------------------
خودداری کارفرمای کارخانه "ساپکو" از عقد قرارداد دائم با صدها کارگر

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی "ایلنا"، کارفرمای کارخانه "ساپکو" از اجرای قرار وزارت صنایع رژیم در خصوص عقد قرارداد دائم با صدها کارگر این کارخانه خودداری می نماید.
کارخانه "ساپكو" که از شركت ‌های وابسته به ایران خودرو است دارای 1800 کارگر می باشد। تعداد 300 تن از کارگر کارخانه "ساپکو" با وجود سابقه کاری 3 تا 17 سال، همچنان با قراردادهای موقت در این کارخانه مشغول به کار می باشند.
-------------------------------------------------
وضعیت وخیم جسمانی یک زندانی محکوم به اعدام

از زندان اوین خبر می رسد، وضعیت جسمانی "حامد روحانی نژاد" از متهمان وقایع پس از انتخابات نمایشی ریاست جمهوری رژیم که به اعدام نیز محکوم گردیده، نگران کننده می باشد.
"حامد روحانی نژاد" به بیماری "ام - اس" مبتلا می باشد و هرگونه فشار عصبی وضعیت وی را وخیم تر می نماید। نامبرده هم اکنون در اندرزگاه هفت زندان اوین به سر می برد و از دریافت دارو و مداوا محروم می باشد.
----------------------------------------
ادامه تجمع اعضای خانواده بازداشت شدگان اخیر در مقابل دادگاه رژیم و زندان اوین

از تهران خبر می رسد عده کثیری از اعضای خانواده بازداشت شدگان اعتراضات ضد حکومتی اخیر روز پنجشنبه 23 مهر ماه به تجمع همیشگی خود در مقابل دستگاه قضایی رژیم و زندان اوین ادامه دادند.
تجمع کنندگان با ابراز نگرانی شدید از ادامه بازداشت و بی اطلاعی از وضعیت بستگانشان خواستار کسب اطلاع از وضعیت آنان شدند. گفته می شود مقامات قضایی رژیم حاضر به همکاری و ارائه اطلاعات کافی در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی به بستگان آنان نشدند.
تجمع مشابهی نیز در مقابل زندان اوین صورت گرفت। حاضران در مقابل زندان اوین با سر دادن فریاد اعتراض خود خواستار دیدار با بستگان در بند خود شدند। ماموران رژیم با بی توجهی به حضور معترضین در مقابل زندان اوین از ارائه هرگونه اطلاع از وضعیت و شرایط زندانیان به خانواده های آنان خودداری نمودند.
-------------------------------------------------------------
اخراج هزاران روزنامه نگار در ایران

بنا به گزارش سازمان های مدافع حقوق بشر در پی رویداد های پس از انتخابات نمایشی رژیم بیش از 2 هزار روزنامه نگار در ایران مشاغل خود را از دست داده اند.
در گزارش منتشره با اشاره به بازداشت و تعقیب عده کثیری از روزنامه نگاران در ایران آمده است بیش از 400 روزنامه نگار در پی حوادث اخیر، ایران را ترک نموده اند یا در حین تلاش جهت خروج از ایران می باشند.
-----------------------------------------------------------
نگرانی دبيرکل سازمان ملل متحد از نقض حقوق بشر در ايران

"بان کی مون" دبيرکل سازمان ملل متحد با ارائه يک گزارش ويژه به مجمع عمومی از وضعيت نقض حقوق شهروندان ايرانی توسط مقامات جمهوری اسلامی به شدت ابراز نگرانی کرده است.
"بان کی مون" در اين گزارش به ويژه از اعمال خشونت توسط نيروهای امنیتی و انتظامی در روزهای پس از نمایش انتخابات رياست جمهوری رژیم عميقا ابراز نگرانی کرده است. از ديگر موارد نقض حقوق شهروندان ايرانی توسط مقامات جمهوری اسلامی که در اين گزارش به آن اشاره شده است ادامه سرکوب گسترده فعالين حقوق زنان، اقليت های مذهبی، قومی و همچنين اعدام جوانان می باشد.
گزارش 19 صفحه ای دبير کل سازمان ملل متحد که به کليه موارد نقض حقوق بشر در ايران در طول سال گذشته پرداخته روز چهارشنبه 22 مهرماه انتشار يافته است.
------------------------------------------------
انتخاب 5 عضو جدید غیر دائم شورای امنیت

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 23 مهر ماه اعلام کرد 5 عضو غیر دائم شورای امنیت جهت حضور دو ساله در این شورا انتخاب شده اند.
"علی تریکی" رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت بوسنی و هرزگوین، برزیل،‌ گابن، لبنان و نیجریه کشور هایی هستند که در گروه های جغرافیایی خود برای احراز این پست انتخاب شده اند.
لازم به ذکر است 10 کرسی از 15 کرسی اعضای غیر دائم شورای امنیت برای یک دوره 2 ساله به گروه های منطقه ای اختصاص دارد و 5 عضو غیر دائم دیگر سالانه از سوی 192 عضو مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر