Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

جایزه‌ی آزادی بیان دو روزنامه‌نگاری ایرانی و یک روزنامه‌ی روسی تعلق گرفت




جایزه‌ی آزادی بیان دو روزنامه‌نگاری ایرانی و یک روزنامه‌ی روسی تعلق گرفت
ژيلا بنی‌يعقوب، روزنامه‌نگار ايرانی و روزنامه‌‌ی روسی نووايا گزتا مشترکا برنده‌ی «جايزه‌ی جهانی آزادی بيان» شدند.

اين جايزه از سوی سازمان غيردولتی «روزنامه‌نگاران کانادايی مدافع آزادی بيان» اهدا شده است.

سازمان مدافع آزادی بیان، در بيانيه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده، نوشته که مفتخر است که ژيلا بنی‌‌يعقوب را از ايران و روزنامه نووايا گزتا را از روسيه به خاطر شجاعت فوق‌العاده شان در غلبه بر مشکلات بزرگ در انجام فعالیت های حرفه ای شان برنده «جايزه جهانی آزادی بيان» سال ۲۰۰۹ اعلام کند.

سازمان غيردولتی «روزنامه‌نگاران کانادايی مدافع آزادی بيان» ژيلا بنی‌يعقوب را روزنامه‌نگار و فعال برجسته حقوق زنان در ايران معرفی کرده و افزوده است : ژيلا بنی‌يعقوب سردبير وب‌سايت کانون زنان ايرانی است که به مسائل زنان ايران می پردازد و طی چند نوبت از سوی مراجع قضایی و امنیتی ایران احضار و زندانی شده است. در پی رویدادهای پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری، ژیلا بنی یعقوب و همسر روزنامه‌نگارش، بهمن احمدی امويی، بازداشت و روانه زندان شدند. اگر چه خانم بنی‌يعقوب پس از تحمل ۶۰ روز زندان با قرار وثيقه آزاد شد، اما همسر او از چهار ماه پیش همچنان در زندان به سر می‌برد.

ژيلا بنی‌يعقوب در روزنامه‌های همشهری، خرداد، آزاد، آفتاب امروز، وقايع و سرمايه سابقه فعاليت روزنامه نگاری داشته است. ژیلا بنی یعقوب همچنین از اعضای «کمپين يک ميليون امضا» در دفاع از برابری حقوقی زنان و مردان در ایران است و به این عنوان اخیراً از سوی بنياد جهانی رسانه‌های زنان به برنده جايزه‌ی «شجاعت در روزنامه‌نگاری» شد.
---------------------------------------
بازدید بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای قم

بنا به گزارش خبرگزاری ها بازرسان آژانس انرژی اتمی که صبح روز یکشنبه 3 آبان ماه وارد تهران شده بودند از تاسیسات هسته ای ساخته شده در قم بازدید نمودند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، 4 بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی به مدت 3 روز در ایران به سر خواهند برد تا از تاسیسات غنی سازی اورانیوم "فردو" که در وستایی با این نام در حومه شهر قم و در میان کوه ها و در یک پایگاه سپاه پاسداران واقع شده است بازدید نمایند।
-----------------------------------------
درخواست برای رسیدگی به ارتکاب جرایم جنگی در سریلانکا

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان تحقیق در مورد ارتکاب جرایم جنگی در در جریان یورش گسترده ارتش این کشور به مواضع ببرهای تامیل شد.
"ناوی پیلی" سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری "بی। بی. سی" گفت اتهاماتی که درباره وقوع جرایم جنگی در درگیری میان نیروهای دولتی و ببرهای تامیل مطرح شده، جدی هستند و به همین منظور باید گزارشی مشابه گزارش وقوع جرایم جنگی در غزه برای درگیری های سریلانکا طرح شود.
---------------------------------------
شیوع آنفلوآنزای خوکی در کرمانشاه

از کرمانشاه خبر می رسد در پی انتشار اخباری مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی در این شهر دو مدرسه تعطیل گردید.
خبر رسیده حاکی است به دلیل مشاهده علائم مثبت بیماری آنفلوآنزای نوع " آ " در میان دانش آموزان مدرسه ای در منطقه الهیه و یک دبیرستان در حوالی منطقه مرکزی شهر کرمانشاه، این مدارس به مدت دو روز تعطیل شدند.
لازم به ذکر است تاکنون در شهر کرمانشاه 12 مورد ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی ثبت گردیده است।
-----------------------------------------------------
بازداشت تعدادی دیگر از اعضای "پ. کا. کا" در ترکیه

مقامات امنیتی ترکیه گزارش کردند تعدادی از اعضای "پ. کا. کا" را در دو شهر استانبول و دیاربکر شناسایی و بازداشت نموده اند.
بازداشت این تعداد از اعضای "پ. کا. کا" در حالی صورت می گیرد که قبل از این نیز 5 تن از اعضای آن که در قالب گروه های صلح و آشتی از سوی این جریان به ترکیه اعزام شده بودند توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر