Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

بازداشت همسر یک فعال مدنی کرد



بازداشت همسر یک فعال مدنی کرد
خبرگزاری هرانا : همسر یک فعال مدنی کرد بنا به دلایل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی در شهر مهاباد بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته، راس ساعت 6 عصر چارشنبه مورخ 8 مهرماه نیروهای اداره اطلاعات شهرستان مهاباد با مراجعه به منزل شخصی غفور محمدی از فعالان مدنی کرد اقدام به بازداشت همسر بیمار ایشان خانم کژال شیخ محمدی کردند।این بازداشت در حالی صورت گرفت که خانم محمدی به تازگی تحت عمل جراحی بوده و دوره درمانی خود را طی می کرد.نیروهای امنیتی در حالیکه خانم محمدی اقامت دائم کشور سوئد را اخذ نموده و به همراه فرزند خود عازم این کشور بود، بدون ارائه دلیلی مشخص و با ضبط اموال شخصی همچون پاسپورت، مدارک شناسایی و غیره این شهروند را به نقطه نامعلومی منتقل کردند. بستگان خانم محمدی موفق شدند داروهای وی را با ساعتها انتظار در مقابل ستاد خبری به نهاد بازداشت کننده تحویل دهند.لازم به ذکر است؛ غفور محمدی، فعال حقوق بشر کرد و از اعضای مجموعه است که مدت بیش از دو سال است در خارج از کشور زندگی می کند.

///////////////////////////////


هشدار در مورد احتمال اعدام زندانيان سياسی در كردستان
به گزارش كميته بين المللی عليه اعدام، اخیرا قوه قضائیه جمهوری اسلامی به بهانه انتقام جویی و ایجاد فضای رعب و وحشت پلیسی در کردستان با ارسال يك دستور العمل محرمانه به دادگستری سنندج٬ خواهان اجرای حکم اعدام برای تعدادی از زندانيان سياسی در سنندج شده است। گزارشها حاکیست دستکم سه نفر در خطر اجرای حكم اعدام هستند: حبيب لطيفی ۲۶ ساله دانشجو٬ احسان فتاحيان ۲۷ ساله و شيركو معارفی به اتهام محاربه به سلولهای انفرادی منتقل شده و هر لحظه خطر اجرای حكم اعدام اين سه نفر وجود دارد. هم اكنون بيش از چهارده نفر از فعالين سياسی در كردستان در خطر اعدام قرار دارند. فرهاد رمضان احمد٬ فرهاد چالش ٬ شيركو معارفي٬ رستم اركيا٬ فرزاد كمانگر٬ علی حيدريان٬ فصيح ياسمنی ٬ فرهاد وكيلی٬ هيوا بوتيمار٬ انور حسين پناهی ٬ ارسلان اوليايی٬ حبيب الله لطيفی ٬ زينب جلاليان٬ احسان فتاحيان. گفته ميشود جمهوری اسلامی اخيرا ترور چند نفر از مقامات حكومتي و از جمله شيخ الاسلام نماينده كردستان در مجلس خبرگان را بهانه ای قرار داده تا به كشتار تعداد زيادی از فعالين سياسی زندانی دست بزند.

/////////////////////////

یک فعال سیاسی کرد به ده سال حبس تعزیری محکوم شد
کمیته گزارشگران حقوق بشر - فرهاد حاج میرزایی، فعال سیاسی کرد هفته‌ی گذشته در دادگاه انقلاب شهرستان سنندج محاکمه و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروهک‌های معاند مارکسیستی، تجمع و تبانی علیه نظام، حمل اسلحه و آلات جنگی غیرمکشوفه (؟) به ده سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.
حاج میرزایی در جریان برخورد با دانشجویان چپگرا در تاریخ بیست و دوم اسفند ماه سال جاری توسط ماموران امنیتی در شهرستان سنندج دستگیر و پس از یک شب بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بند 209 منتقل شد.
بر طبق گزارش‌های موجود این فعال سیاسی به منظور اخذ اعتراف در طول این مدت تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفته است. از جمله شکنجه‌های اعمال شده به وی می توان به دستبند قپانی، شوک الکتریکی و بی خوابی های طولانی مدت اشاره کرد.
وی با گذشت بیش از یک سال از زمان بازداشت سرانجام در تاریخ 26 مرداد 88 در حالی با قید وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد که 3 ماه پیش از آن به قید همین وثیقه آزاد و بعد از یک هفته مجددا دستگیر شده بود।

///////////////////////////////

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر