Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه

دیدار نمایندگان دولت آمریکا و جمهوری اسلامی در حاشیه مذاکرات ژنو



دیدار نمایندگان دولت آمریکا و جمهوری اسلامی در حاشیه مذاکرات ژنو
دیدار نماینده دولت آمریکا با پاسدار جلیلی در ژنو
به گفته یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا، "ویلیام برنز" نماینده آمریکا با "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت رژیم در حاشیه مذاکرات گروه 1+5 با جمهوری اسلامی دیدار کرد.
"رابرت وود" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط در ژنو به خبرنگاران گفت در حاشیه این مذاکرات، "برنز" که ریاست هیات نمایندگی آمریکا را بر عهده دارد با نماینده رژیم اسلامی دیدار کرده است.

........"رابرت وود" جزئیات بیشتری پیرامون مذاکرات ویلیام برنز و سعید جلیلی ارائه نکرده است।

////////////////////////////////////////////////

تعطیلی نیمی از واحدهای صنعتی ایران
رئیس اتاق بازرگانی رژیم از تعطیلی 50 درصد واحدهای صنعتی در مناطق مختلف ایران خبر داد.
"محمد نهاوندیان" ضمن اعلام این خبر همچنین افزود مابقی واحدهای تولیدی در ایران با کمتر از 30 درصد ظرفیت اسمی‌ خود مشغول به کار هستند।

////////////////////////////////

اعدام 6 نفر در استان خراسان رضوی

دستگاه قضایی رژیم روز چهارشنبه 8 مهر ماه 5 نفر را در شهر "تایباد" واقع در خراسان رضوی اعدام نمود.
همچنین روز یكشنبه 5 مهر ماه یک زن در زندان شهر سرخس حلق آویز شد। دستگاه قضایی رژیم هیچگونه اطلاعاتى در مورد قربانیان منتشر نكرده است.

////////////////////////////////

كشف محموله اتمی به مقصد ایران دركانادا
سایت آینده نیوز در تهران: مقامات كانادایی ادعا كردند، ایران یك برنامه پیچیده ای را در كانادا برای بدست آوردن مواد مرتبط با تولیدات هسته ای خود بكار گرفته است.
به گزارش «سایت ایرانتو»، «جورج وب» رییس آژانس مرزی كانادا در گفت و گو با روزنامه نشنال پست، اظهار داشت، مأموران گمرك این كشور، هفته گذشته، محموله ای شامل برخی قطعات سانتریفوژ و كنترلر های قابل برنامه ریزی را كشف كردند كه تهیه كنندگان آن قصد داشتند، از طریق كشور ثالث به مقصد ایران منتقل كنند.
در بین قطعات مذكور ، میكروچیپ هایی نیز یافته شده كه برای امور دریانوردی مورد استفاده قرار می گیرد. میكروچیپ ها كه به اندازه یك بند انگشت هستند، از كشورهای آمریكا، ژاپن و دانمارك تهیه شده و قرار بود، از طریق كانادا به امارات منتقل شود. اما مقامات مسئول احتمال می دهند كه مقصد نهایی آن ایران باشد.
ماه آوریل گذشته نیز، پلیس تورنتو ، فردی را بنام «محمد یادگاری»، به اتهام ارسال مواد غیر مجاز به ایران بازداشت كرد. جلسه محاكمه وی قرار است در ماه ژانویه آینده ( دیماه) برگزار شود.
رییس آژانس مرزی كانادا معتقد است، بیشتر محموله های غیر مجاز از طریق بندر رأس الخیمه امارات به ایران منتقل می شود।

////////////////////////////

محکومیت یک فعال حقوق زنان به شش ماه حبس تعزیری
سایت تغییر برای برابری: جلوه جواهری، فعال کمپین یک میلیون امضاء، به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور» در شعبه 30 دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
مینا جعفری، وکیل وی با اعلام این خبر گفت که خانم جواهری؛در تاریخ 23 خرداد 87 مقابل گالری ابریشم با 8 تن ديگر از فعالان حقوق زنان دستگیر شده بود و به دلیل عضویت در کمپین یک میلیون امضاء به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی محکوم شده است.
این در حالی است که برخي ازبازداشت شدگان همان روز از این اتهام تبرئه شده اند و پرونده آنها نيز به دادگاه عمومی ارجاع شده است. .متاسفانه اتهام عنوان شده در راي صادره با كيفر خواست مغايرت داشته و راي مزبور بدون توجه به دفاعيات جواهري و وكيل وي صادر شده است.
راي دادگاه به وكيل پرونده ابلاغ نشده و پس از مراجعه وي به دفتر شعبه و تقاضاي كتبي از رياست و دفتر شعبه 30 دادگاه انقلاب براي ابلاغ متن راي هيچ پاسخي دريافت نكرده و مجبور به مطالعه متن راي در دفتر شعبه شد و اين موضوع برخلاف ماده 213 قانون آيين دادرسي كيفري مي باشد.
جلوه جواهری 10 آذر ماه 1387 جلوه جواهری نیز به بهانه فعالیت در سایت تغییر برای برابری، بازداشت شده بود. ویی پس از دریافت احضاریه ای از سوی دادسرای شعبه يک امنيت تهران، به دادگاه انقلاب مراجعه کرد و پس از بازجويي به اتهاماتي چون " تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب از طریق انتشار اخبار کذب در سايت تغییر برای برابری " متهم شد. قرار وثیقه جلوه 50 میلیون تومان بود که پس از تحمل 30 روز حبس در بند عمومی زندان اوین و با اعلام خانواده وی مبنی بر ناتوانی از تامین این وثیقه سنگین با ضمانت بانکی 5 میلیون تومانی آزاد شد.
این فعال حقوق زنان همچنین 11 اردیبشهت ماه 1388 نیز در منزلش دستگیر شد। ماموران امنیتی پس از بازداشت همسرش، کاوه مظفری به بهانه شرکت در تجمع روز جهانی کارگر منزل وی را تفتیش کرده و جلوه جواهری را نیز به زندان اوین منتقل کردند.اتهام این فعال حقوق زنان « اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در کمپین یک میلیون امضا و تجمع و تبانی» اعلام شد. وی 17 خرداد ماه با قرار کفالت100 میلیون تومانی از زندان اوین ازاد شد.

/////////////////
یورش ماموران امنیتی به یک چاپخانه در تهران
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
یورش مامورین وزارت اطلاعات به یک چاپخانه در تهران و دستگیری صاحب آن
بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین ،آقای جعفر کاظمی از زندانیان سیاسی سابق، اوایل هفتۀ گذشته بایورش مامورین وزارت اطلاعات به چاپخانه اش دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل گردید.آقای جعفر کاظمی 47 ساله که گفته می شود روز شنبه 28 شهریور ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل گردید.مامورین وزارت اطلاعات به چاپخانه اش یورش بردند و پس از مدتی طولانی بازرسی کردن از چاپخانه، دفتر تلفن و آدرس ها ی کاری وی را در چاپخانه ضبط کردند سپس همراه با مامورین وزارت اطلاعات به منزلش برده شد و منزل او را برای چند ساعت مورد بازرسی قرار دادند و در حین بازرسی مقداری از وسائل منزل وی را تخریب نمودند.مامورین وزارت اطلاعات پس از بازرسی، وسائل شخصی و خانوادگی را جمع آوری کردند و با خود بردند که از جملۀ آنها آلبومهای عکس خانوادگی،دفتر تلفن،مدارک شناسائی خود و حتی بعضی از اعضای خانواده ؛کتابها ،یادشتها،سی.دی و وسائل دیگر را با خود بردند.مامورین وزارت اطلاعات در پایان بازرسیهای طولانی و غیر انسانی از تمامی نقاط منزل و اعضای خانواده فیلم برداری نمودند و آقای کاظمی را با خود به نقطۀ نامعلومی منتقل کردند. آقای جعفر کاظمی صاحب چاپخانه ای در تهران است که با بعضی از دانشگاهها قرار داد چاپ کتاب را دارا بود از جمله آنها دانشگاه امیر کبیر است.او همچنین در دهۀ 60 نزدیک به 10 سال در زندان بسر برد که 3 سال آن را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی بود.از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط و محل بازداشت او خبری در دست نیست. مراجعات خانواده وی به دادگاه انقلاب و زندان اوین برای آگاهی از وضعیت و شرایط او تا به حال بی نتیجه بوده. دادگاه انقلاب به خانواده وی جوابهایی مانند ؛تحت بازجوئی است،هنوز پرونده به ما ارجاع نشده است و ما اطلاعی از وی نداریم و جوابهای دیگراست. این در حالی است که دستگیریها با حکم قضائی حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد صورت می گیرد.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل و محل کار مردم و دستگیریهای مستمر،شکنجه های جسمی و روحی و بی اطلاع نگه داشتن خانواده های از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض مستمر و سیستماتیک حقوق بشر در ایران است.
09 مهر 1388 برابر با 01 اکتبر 2009گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:کمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر